La Generalitat aposta per vendre Catalunya com una destinació turística "integral" de primer ordre

El Govern ha presentat el Pla Estratègic de Turisme, que ha de marcar les polítiques a seguir en els propers vuit anys

Acn
27/09/2012
1 min

TarragonaLa Generalitat ha presentat aquest dijous al sector turístic de Tarragona els eixos del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya previst per al període 2012-2020, que ha de definir l'estratègia turística en el futur. El Govern aposta per enfocar la política turística catalana mitjançant un concepte "integral" de destinació, de primer ordre mundial, dins del qual cada territori pugui aportar les seves especificitats.

El subdirector general d'Ordenació Turística de la Generalitat, Joan Abad, ha destacat que Catalunya té una oferta turística molt diversa i ha dit ha que "es veu com una destinació competitiva i d'alt valor afegit". A més, el subdirector ha apostat també per seguir potenciant l'oferta de qualitat.

Abad ha valorat també la temporada turística d'aquest estiu, de la qual ha afirmat que el turisme estranger ha permès equilibrar en bona part la "punxada" del turisme interior. Malgrat tot, creu que la crisi obre una oportunitat per potenciar el turisme interior català.

Barcelona World

Pel que fa al projecte de Barcelona World, que està previst que es construeixi a tocar de Port Aventura, Abad ha apuntat que esdevindrà una peça "importantíssima" dins de l'oferta turística del país, i s'ha mostrat convençut que generarà sinergies amb d'altres destinacions.

Taxa turística

Finalment, pel que fa a la implantació de la taxa turística que està previst que entri en vigor l'1 de novembre a tots els establiments turístics catalans, Abad s'ha mostrat confiat que tindrà una implementació "normalitzada". El Govern està treballant a hores d'ara per donar-la a conèixer al sector.

stats