El caos a Rodalies

El Govern preveu reobrir tots els talls pendents de Rodalies entre aquesta setmana i la que ve

Paneque assegura que la meitat dels punts amb velocitat limitada quedaran revisats en els pròxims 15 dies

La consellera de Territori i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, aquest dimarts en roda de premsa
Act. fa 6 min
2 min

BarcelonaDesprés de dies de caos a Rodalies, el Govern assegura que entre aquesta setmana i la que ve podrà reobrir tot el servei "en el seu conjunt". Així ho ha afirmat la consellera de Territori i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, en roda de premsa després del consell executiu d'aquest dimarts, on ha evitat posar una data concreta per a cada tram perquè depèn de quan acabin les marxes blanques –viatges de prova sense passatgers– que s'han anat fent i s'estan fent al llarg dels últims dies. Paneque també ha afegit que el Govern no retirarà els plans alternatius de transport fins que no hi hagi garantida la seguretat en el servei. "Els reforços continuaran fins que hi hagi sostenibilitat en el sistema i es mantingui en el temps", ha afirmat Paneque.

En aquest sentit, la consellera de Territori ha explicat, per exemple, que al tram entre Cervera i Lleida de la RL4 aquesta setmana ja es podrà reiniciar el servei comercial; també es reobrirà el tram de 3a Garriga a Campdevànol de la R3 de cara a la setmana que ve –tot i que quedarà pendent el tram entre Parets i la Garriga, on s'estan fent obres per al desdoblament de via que està previst que durin 18 mesos–, i el tram de Sants a Bellvitge de la línia R2 de l'aeroport també estarà en condicions de reobrir la setmana vinent. La R15 també està previst que reobri de cara als pròxims dies, excepte el tram entre Reus i Riba-roja, en què hi ha una limitació de 30 quilòmetres per hora que encara es mantindrà.

A banda, la consellera de Territori també ha explicat que encara hi ha 70 punts de limitacions temporals de velocitat que estan vinculats a revisions d'emergència. El Govern preveu que la meitat d'aquests punts estiguin revisats i eliminats en els pròxims 15 dies. L'altra meitat, Paneque ha explicat que quedaran resolts de cara al mes de març.

La vaga desconvocada

Pel que fa a la vaga desconvocada ahir dilluns, la portaveu de l'executiu ha celebrat l'acord amb els sindicats majoritaris i que vulguin "participar" en la millora de la xarxa de Rodalies, també pel que fa a recursos humans i manteniment. "Celebrem que els sindicats majoritaris, el Govern i el ministeri estiguem en la mateixa línia", ha afirmat Paneque. Amb tot, ha recordat que hi ha tres sindicats minoritaris que mantenen la vaga aquest dimarts, però ha assegurat que el compliment del servei s'està fent en un 80%.

En paral·lel, Paneque també ha afirmat que el Govern entén les reclamacions dels usuaris que es van sentir aquest cap de setmana en les dues manifestacions que es van fer a Barcelona. "Entenem el patiment diari dels usuaris de Rodalies. Entenem que aquest servei deficitari impacta en les seves vides. Entenem les reclamacions i l'enuig", ha afirmat. La consellera, en aquest sentit, ha recordat que aquests últims dies s'ha reunit diàriament amb les plataformes d'usuaris i s'ha refermat en el compromís de continuar invertint en Rodalies, renovant el material rodant i l'accessibilitat de la xarxa, i avançant en el traspàs d'aquesta xarxa ferroviària.

Més usuaris al metro i més trànsit

El metro de Barcelona va registrar un 10% més de validacions la setmana passada, en plena crisi ferroviària. Segons dades de l'Ajuntament de Barcelona, comparant-ho amb les validacions de la setmana del 12 de gener, abans de la crisi, hi ha hagut un increment diari d'usuaris d'entre un 4% i un 5% cada matí a l'hora punta. També s'ha observat que hi ha més trànsit als accessos a la ciutat, amb augments al voltant d'un 4% a primera hora del matí, entre les sis i les vuit.

Estem treballant per ampliar aquesta informació

stats