IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA
Societat07/07/2015

Un informe denuncia que s’imparteixen classes en castellà “quan no toca”

Ara

BarcelonaL’ús del català com a llengua habitual a Catalunya fa un pas enrere. És la principal conclusió de l’ Informe sobre la situació de la llengua catalana 2014, presentat ahir. Segons va destacar el seu principal responsable, Miquel Àngel Pradilla, el català “no perd terreny entre els parlants nadius”, però té dificultats per atreure parlants entre “el col·lectiu nouvingut” i s’allunya de l’objectiu de “fer del català la llengua de cohesió grupal.

Les dades de la Xarxa Cruscat constaten, a més, l’augment de la “pressió jurídica contra el català” en l’àmbit educatiu. Miquel Àngel Pradilla va denunciar una realitat sobre la qual, va assegurar, la societat “s’ha posat una bena als ulls”. Pradilla va afirmar que té coneixement que a Catalunya hi ha casos de centres educatius on alguns professors “imparteixen classes en castellà, contravenint la legislació vigent”. “Estem parlant, ras i curt, de professorat que fa classes en castellà quan no li tocaria”, va insistir.

Cargando
No hay anuncios

“Tot i que fa falta un estudi sistemàtic -va admetre-, a l’escola catalana a poc a poc s’ha anat veient que la presència de la llengua castellana és molt més important del que ens pensem”, va constatar Pradilla. En aquest sentit, va apuntar que la immersió lingüística no funciona com un bloc, sinó que presenta uns usos molt matisats, i que “si es vol canviar la realitat sociolingüística s’ha de fer des d’una anàlisi acurada”.