Perelló també ha alertat que a tot l’Estat hi ha “un gran dèficit de jutges”, amb una mitjana d’11 professionals per cada 100.000 habitants que s’allunya dels 17 de mitjana a Europa, i que provoca retards a la justícia malgrat “el sobreesforç i la sobrecàrrega” dels jutges. Així, veu insuficient l’anunci del ministeri de justícia per crear 500 places noves, de les quals 91 seran a Catalunya. “És una bona notícia, però no aborda ni resol el problema de fons”, ha dit.
La presidenta del poder judicial ha explicat que, malgrat que es creïn places noves, el govern no augmentarà la plantilla de jutges, i això farà que hi hagi encara més places vacants. Per tot això, Perelló ha exigit “una convocatòria urgent de places” per cobrir les que no estan ocupades per cap jutge.
També ha demanat no “reduir el nivell d’exigència ni la formació requerida” per accedir a la judicatura, coincidint amb les crítiques que s’han fet a la proposta del govern espanyol per modificar el sistema d’accés a la carrera judicial.