L'Ajuntament de Lleida desallotja els temporers acampats a la plaça del Seminari
Finalment permetrà que es quedin a la plaça fins al 12 d'agost
LleidaAgents de la Guàrdia Urbana de Lleida han fet marxar aquest dimarts al migdia una cinquantena de temporers que estaven acampats des de començaments d'estiu a la plaça del Seminari, al centre històric de la ciutat, perquè no tenien cap altre lloc per viure. Durant l'actuació, que s'ha dut a terme sense incidents, també s'han retirat totes les pertinences que els temporers havien anat acumulant a la plaça. L'Ajuntament de Lleida ha justificat el desallotjament arran de l'inici de les obres de recuperació de l'antic call jueu de la capital del Segrià i que afectaran la zona.
Des des dels grups municipals de Crida per Lleida-CUP, ERC-Avancen i PP demanen a la Paeria una solució "digna" per a aquestes persones. Mentrestant, l'Ajuntament permetrà que es quedin a la plaça fins al 12 d'agost, quan començaran les obres.
L'Ajuntament de Lleida reivindica que la situació dels temporers que arriben a la ciutat per treballar a la fruita s'ha d'abordar des de totes les administracions implicades –Estat i Generalitat–, "i no deixar pràcticament en exclusiva de les administracions locals la solució d'aquesta situació".