Mobilitat

L'arribada de l'alta velocitat a l'aeroport del Prat es reactiva

Un pacte entre Junts i el ministeri de Transports desencalla el projecte i preveu licitar-lo a principis de l'any que ve

BarcelonaUn nou acord polític, aquesta vegada entre Junts i el ministeri de Transports, ha tret del calaix un vell projecte d'infraestructures que feia dues dècades que estava arxivat. Una delegació del partit de Carles Puigdemont ha anunciat aquest dijous al migdia des del Prat de Llobregat que han tancat un acord amb el govern espanyol per "desbloquejar" la connexió de l'aeroport amb l'alta velocitat ferroviària.

D'aquesta manera es reprèn una idea que ja es va gestar el 2002 i que va prendre forma el 2008, quan es va posar en marxa l'alta velocitat entre Madrid i Barcelona. Ja en aquell moment, al Prat s'hi va preveure un baixador, que és com una estació però amb menys prestacions, per dur l'alta velocitat a l'aeroport. La crisi, però, va aturar aquella iniciativa, que va quedar del tot paralitzada. L'espai per a l'estructura hi és, però els trens no hi fan parada.

Cargando
No hay anuncios

Segons ha explicat el diputat al Congrés Isidre Gavín i han confirmat a l'ARA fonts del ministeri de Transports, ara aquest nou pacte preveu engegar de nou aquesta via. I es vol fer, a més, de manera ràpida: l'acord preveu licitar "de forma immediata" l'estudi de demanda i l'estudi informatiu, i a mitjà termini la previsió és que la licitació del projecte constructiu es faci ja el primer trimestre de l'any que ve.

Junts ha tret pit aquest migdia i ha assegurat que el partit fa a Madrid "allò que no fan la Generalitat ni altres actors". En una atenció als mitjans des de l'estació del Prat acompanyat de la portaveu Míriam Nogueras, Isidre Gavín ha subratllat que han "desencallat un projecte estratègic per a Catalunya", i ha recordat que aquesta infraestructura ha estat 20 anys "en un calaix fosc".

Cargando
No hay anuncios

El diputat de Junts ha defensat que aquest projecte ajudarà l'aeroport de Barcelona a ser un "hub internacional", i ha considerat "imperdonable" que fins ara no existeixi aquesta connexió i el projecte hagi quedat "relegat" per l'Estat. Gavín també ha assegurat que aquesta infraestructura és "una peça del model aeroportuari català", que se suma als baixadors de l'estació de Girona i de Reus-Tarragona, que ja estan "en marxa".

En aquest context, el que havia estat secretari d'Infraestructures de la Generalitat ha valorat que és un acord "molt important", que es treballarà i materialitzarà a través d'una esmena a la llei de navegació i seguretat aèria. "Els nostres vots estan al servei dels interessos de Catalunya i dels catalans. I allò que no fa la Generalitat i altres actors, ho fem nosaltres", ha afirmat Gavín.