Mobilitat

Vaga a Rodalies: nous retards, trens suprimits i busos plens a vessar

Els sindicats minoritaris CGT, SF-I i Alferro mantenen aquest dimecres les protestes laborals

BarcelonaNova jornada amb conflictivitat laboral a Rodalies. Tot i que el sindicat majoritari va desconvocar la protesta, els treballadors de la CGT, SF-I i Alferro van decidir mantenir la vaga i, com a conseqüència, Renfe ha informat ja a primera hora del matí que hi ha trens suprimits i també alguns retards i alteracions del servei. A primera hora del matí diversos usuaris ja s'han queixat públicament a les xarxes socials de la falta de combois.

Segons ha informat Renfe, entre els trens suprimits figuren els d'alta velocitat Barcelona-Madrid amb sortida a les 6:20 i a les 8:25 hores, el que havia de sortir de Madrid a les 8:00 hores i els d'anada i tornada a Lió (França). També s'han suprimit trens a la línia de Rodalies R4, en direcció Manresa, i a l' R1, en sentit L'Hospitalet de Llobregat.

Cargando
No hay anuncios

A banda dels problemes derivats de la batalla laboral pel manteniment de les condicions laborals dels conductors de Renfe durant el traspàs de Rodalies, aquest dimecres dues noves avaries, aquesta vegada a la R2 (tant Sud com Nord), fan encara més complicada la mobilitat a aquesta hora del matí. D'una banda, una incidència a la R2Sud que ja està solucionada ha fet que els trens només puguin circular per una única via en el tram entre Sitges i Garraf bona part del matí. Per aquest motiu, els combois circulen encara amb uns 20 minuts de retard.

D'altra banda,  els trens de l'R2 nord amb origen i destinació Sant Celoni inicien i finalitzen el recorregut a l'estació de Llinars del Vallès, segons ha informat Renfe. L'operadora ha explicat que els trens poden circular amb demores "puntuals" en apropar-se al punt afectat.

Cargando
No hay anuncios

Un nou matí de problemes que arriba després del ple monogràfic d'ahir que el Parlament va dedicar al caos de Rodalies. Durant la seva compareixença, la consellera de territori, Sílvia Paneque, va explicar que el 24% del material rodant que han inventariat —és a dir, pràcticament un de cada quatre trens disponibles— no està operatiu. Són càlculs, va dir Paneque, fets per la Generalitat juntament amb Renfe.

Cargando
No hay anuncios

La falta de material, de fet, és un dels deu "punts crítics" que la mateixa consellera va identificar ahir com a problemes clau de la xarxa ferroviària catalana, tot i que va expressar que és una qüestió que hauria de quedar resolta amb la incorporació dels 110 trens que Renfe ha encarregat a Alstom i que es calcula que arribaran a partir del 2026.

Cargando
No hay anuncios

Canvi al bus

A conseqüència dels problemes a la xarxa ferroviària, i davant l'avís de vaga que els usuaris habituals coneixen de sobres, molts viatgers han decidit canviar de mètode de transport i passar-se a l'autobús per assegurar-se la mobilitat. Aquest dimecres l'afluència de persones es nota especialment en les línies que cobreixen els trajectes cap a l'àrea metropolitana de Barcelona.

Cargando
No hay anuncios

El bus interurbà entre Ripollet i la capital catalana n'és un exemple. Ja és força habitual que la línia e4 vagi molt plena i que als passadissos s'acumulin passatgers que han d'anar drets. Aquest matí, era fins i tot molt difícil pujar-hi perquè no hi havia pràcticament espai entre els viatgers i els que intentaven accedir al bus cridaven els altres perquè s'estrenyessin encara més. Segons han explicat alguns testimonis a l'ARA, alguns viatgers han increpat la resta i els han demanat que s'esperessin al següent bus. A les 7 del matí, un dels autobusos de la línia oferia aquesta imatge: seients plens, passadissos atapeïts i un bon nombre de viatgers que han hagut de fer tot el trajecte drets.

Cargando
No hay anuncios