Les teleoperadores de l'Ajuntament de Barcelona surten al carrer per reclamar millores

Denuncien llargues jornades i sobrecàrrega de treball

Agències
16/12/2016

BarcelonaEls treballadors del servei de teleassistència de l'Ajuntament de Barcelona han sortit aquest divendres al carrer per reclamar millores laborals i salarials. A més, com a forma de protesta, han dut a terme una aturada de dues hores, que es repetirà el 19 de desembre.Aquest servei de teleassistència, gestionat per la UTE Televida Tunstall, ofereix atenció les 24 hores del dia a persones grans amb discapacitat o dependència perquè puguin continuar vivint al seu domicili amb seguretat, a més d'actuar en casos d'emergència. Segons els sindicats, els seus treballadors es veuen sotmesos a llargues jornades i a una sobrecàrrega de treball.

Cargando
No hay anuncios

El comitè de vaga va assegurar dimarts, en un comunicat, que si la direcció de l'empresa no accepta negociar una millora de les condicions laborals i econòmiques es convocarà una vaga indefinida a partir del pròxim mes de gener. El sindicat CCOO demana també a l'Ajuntament de Barcelona que realitzi "els màxims esforços possibles" per "municipalitzar" els treballadors de la plantilla perquè les empreses que gestionen aquest servei "no s'omplin les butxaques a costa d'esclavitzar el personal".

Entre d'altres reclamacions, els treballadors, la majoria dones, demanen reduir les jornades laborals, que asseguren són de 1.792 hores anuals, cosa que provoca "una sobrecàrrega de treball" que dificulta la conciliació de la vida familiar, personal i laboral, els porta a emmalaltir.

Cargando
No hay anuncios

A més, denuncien que les treballadores es veuen abocades a situacions de risc quan van soles a serveis en què es troben amb persones agressives. CCOO assegura que l'empresa es nega "constantment" a negociar millores per a la plantilla i a retirar clàusules dels contractes que considera "abusives", com seria l'obligació de facilitar un vehicle propi per treballar.

L'Ajuntament diu que no té competències

Cargando
No hay anuncios

Durant la comissió de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona de dimarts, la tinenta d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona Laia Ortiz va assegurar que el consistori havia "fet tot el que està al seu abast". Segons el seu parer, la solució a les demandes de les treballadores de la teleassistència passa per ampliar el sou mínim, derogar la reforma laboral, millorar el conveni estatal i avançar en un conveni català del sector.

La tinenta d'alcalde ha assenyalat també que "el que demanen les treballadores és augmentar un 10% el sou i ni la llei estatal de Contractes del Sector Públic ni la llei de Contractes de la Generalitat ho permeten. Això no està a les mans d'aquest ajuntament".