Méteo

Protecció Civil demana avançar la tornada a casa per Nadal i endarrerir-la per Sant Esteve pel mal temps

El Govern demana extremar precaucions arran del mar

Els serveis d’emergències reclamen a la ciutadania extremar les precaucions.
ARA
25/12/2025
2 min

BarcelonaLa subdirectora de Protecció Civil, Imma Solé, ha demanat aquest dijous de Nadal avançar els desplaçaments per carretera i tornar a casa "com més aviat millor", així com endarrerir-los el dia de Sant Esteve, si és que es passa la nit fora, a causa del temporal de pluges, neu i fort onatge que afecta bona part del país. "Com més aviat puguem fer les tornades cap a casa, millor, perquè com més avançada sigui la tarda, aquest temporal anirà agafant més intensitat i també aquestes pluges", ha assegurat Solé en una atenció als mitjans des del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT).

A més, Solé ha previst que en tot el període de pluges d'aquestes dues jornades es puguin acumular entre 200 i 250 litres, sobretot al nord-est del país i que, en moments puntuals, la intensitat pot ser de 20 litres en 30 minuts. Tot això tindrà una afectació principal als rius de la zona del nord, com ara el Ter, el Fluvià, la Muga, la Tordera, el Foix i el Llobregat. Per això, ha demanat prioritzar les carreteres principals per desplaçar-se i evitar travessar rieres.

Pel que fa a la previsió de fort onatge, Solé ha avisat que la mitjana d'altura de les onades serà de quatre metres, però preveuen que puguin arribar als 10 metres. Per aquest motiu, a les 11 hores s'ha enviat un Es-Alert als telèfons mòbils dels 19 municipis costaners de l’Alt i el Baix Empordà per la previsió de fort onatge en aquestes dues comarques entre aquest dijous i divendres.

De fet, aquest temporal marítim s’espera fort des del Garraf cap al nord, tot i que pot ser especialment virulent a l’Empordà. De cara a aquest divendres, ha recomanat optar per franges horàries que s'acostin el més possible al migdia. Els serveis d’emergències reclamen a la ciutadania extremar les precaucions, respectar els tancaments d’accés als punts del litoral, i allunyar-se d’espigons, esculleres i passejos marítims. També demanen trucar al 112 en cas d’emergència. Protecció Civil manté en fase d’alerta el pla Inuncat.

Pel que fa a les nevades, Solé ha afirmat que es podrà veure neu a partir de les cotes de 300 metres i "gruixos importants" a la zona del Pirineu, especialment al Ripollès en zones com Vallter i la vall de Núria. Alguns ajuntaments han pres mesures davant d’aquesta situació, com és el cas del de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró. El municipi ha decidit tancar i prohibir l’accés a tot el passeig marítim de Platja d’Aro, així com l’accés a totes les cales i camins de ronda de la façana marítima.

També ha emès un avís al Club Nàutic Port d’Aro perquè tanqui i prohibeixi l’accés a l’espigó de la marina, i aquest dimecres es van fer treballs d’obertura de la desembocadura del riu Ridaura, d’on es va retirar la sorra de la platja acumulada en aquest punt.

stats