Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

L'Ajuntament de Barcelona blinda aquest punt de noves connexions

La rambla verda per cobrir les vies de Sants estarà llesta el 2014

La cobertura de la platja de vies que enllaça Sants i l'Hospitalet avança a bon ritme i i la nova rambla hauria de ser una realitat el 2014, quan l'Ajuntament es compromet a no sumar-hi més obres.

El barri barceloní de Sants es disposa a cosir velles ferides amb les obres de cobertura d'una platja de vies que exerceix de frontera física entre la Bordeta i part del nucli antic. Es tracta d'un projecte de rambla elevada que s'arrossega des de l'època de Joan Clos -ell el titllava d'"hiperbarceloní"- al capdavant de l'Ajuntament i que els veïns han viscut sempre com una solució de segona a la seva demanda històrica de soterrament, que finalment es va aplicar només a les dues vies del TGV a la seva entrada a Barcelona. Ara, tot i els recels veïnals, l'equip de govern s'ha compromès a tenir la nova rambla enjardinada, que s'ha d'elevar per sobre de les vies, enllestida abans que acabi el 2014. Aquest projecte compta amb un pressupost de 143 milions d'euros i ha d'aixecar una caixa per sobre de les quatre vies dels trens de rodalies, regionals i llarga distància, i sumar-se a la cobertura existent de les vies de metro de la línia 1.

De fet, la fase més complicada d'aquest procés, la de la col·locació de les bigues i les lloses prefabricades -que han de permetre la posterior urbanització de la zona-, avança a bon ritme. Una setmana després que es posés en pràctica el tall ferroviari més important que s'ha viscut mai a Catalunya, els operaris ja han col·locat les 108 bigues necessàries i, paral·lelament, treballen en la substitució de la catenària flexible per una de rígida.

Ahir, a peu d'obra, el tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà, Antoni Vives, remarcava el ràpid avanç de les obres, que han de culminar durant el segon semestre del 2012 per deixar pas a la construcció del que és pròpiament la rambla verda de 700 metres de llarg que enllaçarà l'Hospitalet i la plaça de Sants. El projecte bàsic d'aquesta passarel·la ja està aprovat i, en aquests moments, segons va explicar Vives, es treballa en els detalls del projecte executiu, que podria incloure "petites modificacions" respecte a la proposta hereva de l'equip de govern anterior. "Estudiarem si s'hi poden introduir millores tant estètiques com de connexió", segons va concretar el portaveu municipal, després de reiterar que es tracta d'un "projecte de mandat" i que s'acabarà en els terminis previstos.

Urbanitzar en 20 mesos

Les obres d'urbanització s'allargaran, amb el calendari a la mà, entre 20 i 24 mesos i, per tant, haurien d'estar enllestides a finals del 2014, quan els veïns podrien respirar, després d'anys, lliures de les molèsties associades a les obres -aquests dies, sense anar més lluny, els operaris treballen de manera ininterrompuda en tres torns per fer més breu el tall ferroviari associat-. Serà, a més, el final de les obres al corredor de Sants, perquè, ahir mateix, Antoni Vives es va comprometre que qualsevol futura ampliació de les connexions ferroviàries "no passarà per aquesta zona". Molts veïns, però, encara no es creuen la promesa de llum al final del túnel. Des de la junta del Centre Social de Sants, Enric Jara explica que ells no ho veuran clar fins que no tinguin "damunt la taula el projecte que especifiqui els veïns que hauran de ser expropiats i altres consideracions bàsiques, cosa que sembla difícil en temps de retallades". A més, lamenta que "sempre serà una solució de segona", perquè aixeca una "barrera al mig del barri".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT