Publicitat
Publicitat

Els supermercats apujaran preus per l'alça del petroli

L'augment del preu del petroli afecta l'elaboració de tota mena de productes, a més del preu de les matèries primeres. Aquests increments es traslladen normalment al que paga el consumidor, però en temps de crisi i màxima competència les companyies de distribució intenten eliminar qualsevol increment de preus potenciant l'eficiència interna. Amb tot, el sector comercial ha reduït els marges de manera dramàtica des del 2008, fet que vol dir que haurà d'apujar preus aquest any, malgrat que intentarà retardar al màxim la repercussió de l'última escalada del preu dels carburants.

Segons el director general de la cadena de supermercats Condis, Enric Ezquerra, "els nostres proveïdors ja ens van avisar fa mesos del augment dels preus del petroli, tendència que s'aprecia des de l'octubre passat. Nosaltres hem previst un increment del 2% durant aquest any per aquesta raó". Ezquerra va assegurar que fins ara encara no hi ha hagut cap increment de preus i va afegir que "en qualsevol cas, el consumidor pot optar per canviar els seus hàbits de consum". Altres empreses i multinacionals del sector, que van voler mantenir l'anonimat, van dir que hauran de fer el mateix: apujar els preus si segueix la tendència actual dels carburants.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT