Publicitat
Publicitat

JAZZ

'Bebop' de la vella escola al Jamboree

JESSE DAVIS QUARTET

JAMBORE 27 DE GENER

El Jamboree ha inaugurat la temporada 2012 amb nous horaris (sessions a les 20 i a les 22 h en comptes de les 21 i les 23 h) i seients més còmodes. L'horari és, com se sol dir, més europeu, però en realitat el canvi evidencia que el jazz, per elitista que sembli, també ha de combatre la crisi i la dura competència del futbol. Així, a partir d'ara es podrà tornar a casa en transport públic i no caldrà renunciar a un concert per veure el partit. Amb més de cinquanta anys a les seves espatlles, el Jamboree continua adaptant-se als temps que corren, encara que siguin de vaques magres.

La programació, a més, continua a l'altura del prestigi de la sala i aquest mes de gener ja ha comptat amb perles com el quartet de Gorka Benítez -presentant nou material- i el saxofonista de Nova Orleans Jesse Davis, que oferia quatre sessions (divendres i dissabte) amb un quartet català completat per Joan Monné al piano, Ignasi González al contrabaix i Esteve Pi a la bateria.

Davis fou un membre destacat dels young lions , moviment dels anys vuitanta que advocava per un nou tradicionalisme i la recuperació d'un gènere que consideraven perdut a mans de la fusió. Expert en un bebop de sonoritat clara i entenedora, Davis ha tocat al costat de Kenny Barron, Cedar Walton, Tete Montoliu i Wynton Marsalis, i és també col·laborador de la Barcelona Jazz Orquestra, amb qui va gravar l'any 2009 September in the rain .

La seva vinculació amb la ciutat fa que tingui fins i tot amb una colla de seguidors locals que no es perden cap dels seus concerts. Davis no els va decebre. El trio base va acceptar el seu segon pla proporcionant una base rítmica de regust clàssic i banyada en swing. La mar de còmode amb l'autopista que li oferien, el saxofonista va poder desplegar les ales del seu fraseig ric i melòdic, que es va combinar amb els solos especialment inspirats de Monné. Davis, generós amb els músics, va oferir també moments de lluïment a Pi i González, i va arrencar l'eufòria del centenar de persones que assistien a la primera sessió de divendres amb la frenètica interpretació d' Eternal triangle de Sonny Stitt.

Més continguts de