Publicitat
Publicitat

L'aventura en 3D de Scorsese arrasa en les categories tècniques

Encara no ha arribat el film en 3D capaç de guanyar l'Oscar a la millor pel·lícula, però Martin Scorsese ha demostrat que és possible. El director de Nova York havia col·locat La invención de Hugo entre les favorites. L'adaptació del llibre il·lustrat de Brian Selznick acumulava onze nominacions, dues més de les que va tenir fa dos anys Avatar , el gran referent per al desenvolupament industrial del 3D.

Al final, el conte de Scorsese sobre Georges Méliès es va endur cinc Oscars: fotografia, direcció artística, so, muntatge de so i efectes visuals. És a dir, va arrasar en els premis anomenats tècnics, però no va ser recompensat en les categories majors.

Dels cinc Oscars de La invención de Hugo , el més significatiu és el que ha guanyat el director de fotografia Robert Richardson, que té dos premis més de l'acadèmia nord-americana: un per JFK (1991) i un altre per L'aviador (2004). La missió no era fàcil. Scorsese volia filmar tot el film en 3D per reproduir la profunditat que havia vist en les il·lustracions del llibre de Brian Selznick i per reinventar la màgia dels orígens del cinema. Richardson, que no havia treballat mai amb el format tridimensional, va comptar amb la confiança total de Scorsese, que ja coneixia el seu talent. El va tenir com a director de fotografia a Casino (1995), L'aviador (2004), Shine a light (2008) i Shutter island (2010), i havia vist la seva feina amb Quentin Tarantino a Kill Bill (2003-2004) i Maleïts bastards (2009). La tecnologia tampoc jugava a favor de Richardson. Després de provar moltes càmeres, va triar un prototip experimental, l'Alexa d'Arri, que al final va resultar essencial. La invención de Hugo dóna la raó a Scorsese. Ara tot està a punt perquè aviat guanyi l'Oscar a la millor pel·lícula un film fet i pensat en 3D.

Més continguts de