Publicitat
Publicitat

Altran invertirà vint milions en la creació d'un centre de desenvolupament del vehicle elèctric a Barcelona

El centre permetrà la creació d'un centenar de llocs de treball qualificats, la majoria enginyers especialitzats en automoció, durant aquest any 2012

La consultora tecnològica francesa Altran invertirà a Barcelona vint milions d'euros durant els pròxims tres anys arran de la creació d'un centre d'excel·lència de projectes relacionats amb el cotxe elèctric, l'híbrid i els sistemes de reducció d'emissions de CO2, d'àmbit mundial.

El centre permetrà la creació d'un centenar de llocs de treball qualificats –la majoria enginyers especialitzats en automoció– durant aquest any 2012, encara que, segons el vicepresident del grup per al sud d'Europa, Luis Abad, "es podran generar molts més llocs de treball els anys vinents".

El nou enfocament de la divisió barcelonina permetrà que una part del desenvolupament de projectes per als clients d'Altran, entre ells Renault, PSA, Porsche, Fiat, BMW o Volkswagen, es faci a Barcelona, ciutat que es convertirà també, segons Abad, en un centre d'experiència i formació en aquest àmbit.

"L'activitat a Barcelona respecte al vehicle elèctric ja era la referència espanyola, però ara ho serà per a tothom, fet que atraurà un volum de negoci considerable", ha explicat a Efe Abad.

La decisió d'instal·lar aquest centre a Barcelona es deu, segons l'executiu, a l'acumulació d'experiència de la companyia al voltant del sector de l'automoció i al conjunt d'iniciatives que la ciutat ha dut a terme per impulsar el cotxe elèctric.

"Actualment Barcelona és clarament líder en les tecnologies de l'automoció", assegura Abad, que recorda que Altram ja va començar a col·laborar amb l'Ajuntament l'any 2009 per adaptar la ciutat a la introducció d'aquests vehicles.

En aquest sentit, Abad explica que el grup francès "no va tenir dubtes" a l'hora de concentrar a Barcelona la innovació per al cotxe elèctric i ho atribueix a l'"impuls i esforç" de les administracions i les empreses de la ciutat per situar-se com a referent.

El centre de desenvolupament s'instal·larà en les actuals oficines que la companyia té al districte 22@, on ja treballen unes 40 persones, i es crearà també un laboratori durant aquest any, la ubicació del qual està per decidir.

Respecte a la implantació definitiva del vehicle elèctric, Abad assegura que actualment no és una realitat comercial, però que el ritme de desenvolupament de les bateries –un dels serrells que queda per polir en aquest àmbit, sobretot respecte al temps de càrrega i l'autonomia– donarà un "canvi significatiu" en els pròxims 2 o 3 anys.

En aquest sentit, Abad explica que el paper de les administracions per facilitar la compra de vehicles d'aquest tipus "no ajuda actualment" perquè la tecnologia pot canviar en poc temps, però remarca que en un futur "pot ser determinant" per al seu assentament definitiu.

A més, considera que la xarxa elèctrica "serà perfectament capaç" de donar servei a les necessitats dels clients una vegada el vehicle elèctric sigui habitual. "Les companyies ja estan treballant en això", diu Abad.

Entre d'altres projectes, Altran ha col·laborat amb l'empresa catalana Quimera en el desenvolupament del primer cotxe elèctric de competició, que permet assolir una velocitat màxima de 300 quilòmetres per hora i és capaç d'accelerar de zero a cent en tres segons.

El grup Altran va facturar l'any passat 123 milions d'euros a Catalunya, on té actualment uns 700 treballadors.

El sector de l'automoció representa el 18% del volum de negoci de la companyia arreu del món.

Més continguts de