Economia 18/10/2013

Freixenet, preocupada per la hipotètica sortida de Catalunya de la UE

El director de comunicació de la companyia, Pere Ferrer, assegura que "poden passar coses concretes que ens impedeixin moure'ns en llibertat"

Xavier Alegret
2 min

BarcelonaLa cava catalana Freixenet està preocupada per la possible sortida de la Unió Europea de Catalunya, ja que podria afectar les seves exportacions, que suposen el 80% de les ampolles venudes per la marca.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Si dijous va ser el seu president, Josep Lluís Bonet, qui va dir a 'The New York Times' que l'empresariat català està preocupat pel debat independentista i que Catalunya ha de continuar formant part d'Espanya, aquest divendres ha estat Pere Ferrer, director de comunicació i nét del fundador de Freixenet, Pere Ferrer Bosch, a més de president del Consell Regulador del Cava, qui ha insistit en la preocupació de la companyia per l'actual situació política i les seves possibles conseqüències.

"Poden passar coses concretes que ens impedeixin moure'ns en llibertat en l'intercanvi de mercaderies", ha dit Ferrer, malgrat que ha intentat esquivar les preguntes relacionades amb la situació política actual. I repreguntat sobre si el preocupa una possible sortida de Catalunya de la UE, ha respost: "A tu et preocuparia? Sí, oi? Ens preocupa i ens ocupa tot".

Pel que fa a la possibilitat de rebre un boicot, Ferrer hi ha tret importància i ha assegurat que Freixenet ho entoma com una "circumstància" més del mercat que ha d'afrontar. "La gent que fa boicot deu tenir els seus motius, tothom fa el que vol amb els seus diners. Si algú no compra Freixenet perquè està fet a Sant Sadurní, deu tenir els seus motius", ha afegit.

Ferrer ha admès que el boicot pot haver influït, tot i que no tant com la crisi, en la caiguda de vendes a l'estat espanyol des del 2008, però les exportacions han evolucionat positivament i la companyia espera superar, en l'exercici 2012-2013 que ja ha tancat, la facturació de l'exercici anterior, al voltant de 500 milions d'euros.

La companyia ha presentat aquest divendres la campanya publicitària de Nadal, que obrirà la celebració del centenari de la producció de la primera ampolla de Freixenet (1914). Per commemorar-ho, en l'anunci de Nadal apareixeran 100 de les 'bombolles' que han participat en el popular anunci des del 1971.

stats