Inditex assaja l’entrega el mateix dia a Barcelona amb Massimo Dutti

Inditex no es vol quedar enrere en la batalla per la immediatesa en la distribució del comerç electrònic

Inditex assaja l’entrega el mateix dia a Barcelona amb Massimo Dutti
Ara
12/10/2016
2 min

Inditex no es vol quedar enrere en la batalla per la immediatesa en la distribució del comerç electrònic. El grup d’Amancio Ortega estrena a les seves botigues de Massimo Dutti a Barcelona un sistema d’entrega de comandes en el mateix dia, segons va avançar Modaes. Així doncs, els clients podran rebre les seves compres a casa el mateix dia si les encarreguen abans de les dotze del migdia. Segons el portal web especialitzat, les entregues es faran fins a les deu de la nit i tindran un cost de 9,95 euros. Tot i així, l’empresa detalla que aquesta opció només estarà disponible en determinades zones de la ciutat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Es tracta d’un projecte pilot que la companyia ha batejat com a Super Express. Per ara la resta de cadenes del grup Inditex continuaran comptant només amb l’enviament de les compres en les 24 hores posteriors a la comanda. L’estratègia del conseller delegat d’Inditex, Pablo Isla, passa per trobar un “model integrador” entre les botigues online i les físiques. Per donar suport a aquest creixement el grup va invertir fins a 1.518 milions d’euros el 2015 per reforçar les seves instal·lacions logístiques. El grup ha accelerat el seu negoci a la xarxa i assegura que va créixer un 53% el 2015. De tota manera, la companyia no facilita dades que permetin saber quina és la proporció de vendes online respecte a les botigues tradicionals. Segons Isla, totes dues branques estan tan integrades que és complicat distingir les xifres d’internet del negoci general.

Del carrer a la web

El negoci a la xarxa de l’imperi d’Amancio Ortega va començar amb el llançament de la botiga online de la seva cadena de roba de la llar, Zara Home, el 2007. El 2010 s’hi va sumar Zara -al mercat espanyol- i, a poc a poc, la companyia ha ampliat la seva oferta digital a totes les seves línies. De fet, des de l’abril totes les firmes d’Inditex tenen botiga online en tots els països de la Unió Europea.

A més, aquesta setmana el grup també ha activat la venda per internet a Turquia, l’últim mercat que se suma a la llista dels 41 països en què els seus productes es poden comprar a través de la web. La companyia va assolir un nou rècord de vendes el segon semestre de l’any fins als 10.465 milions d’euros, un 11% més que en el període anterior.

stats