Publicitat
Publicitat

Els taxis tindran tarifa única per als trajectes a l'aeroport del Prat a partir del 2013

L'Institut Metropolità del Taxi també aplicarà a l'octubre una jornada de torns "flexible" per treure uns 2.500 vehicles del carrer

L'Institut Metropolità del Taxi (IMET) aplicarà a partir de l'any vinent una tarifa única per als trajectes a l'aeroport del Prat dels taxis de Barcelona i l'àrea metropolitana. Un preu únic que eliminà els suplements de maletes i que serà el mateix per a qualsevol punt del centre de la ciutat. Així ho ha assegurat en una entrevista Eduard Freixedes, president de l'IMET, el qual ha explicat també que l'entitat ja ha encarregat a la consultora catalana CENIT l'estudi per valorar el preu més adequat, que es podria establir a partir dels 15 euros.

Amb aquesta mesura des de l'IMET estan segurs que podran atreure nous clients i, alhora, combatre el "greu problema de credibilitat" que pateix el taxi en aquesta infraestructura i entre els turistes. Per Freixedes, posar en marxa un preu únic serà en primer lloc "positiu per al taxi", perquè recuperarà molts turistes i visitants que, alertats per les xarxes socials de preus abusius, declinen l'opció del taxi; però també serà positiu per la mateixa imatge de la ciutat com a destí turístic.

Un preu atractiu i similar a la carrera mitjana

Encara que de moment el preu no està fixat, ja s'està treballant en el càlcul. L'IMET ha encarregat al Centre d'Innovació del Transport Universitat Politècnica de Catalunya, el CENIT, un informe per valorar quin pot ser aquest preu, que probablement s'establirà a partir dels 15 euros respecte dels 20 actuals, que no inclou les maletes. El trajecte en l'Aerobús és de 5 euros per persona, tot inclòs.

L'IMET planeja desenvolupar una campanya de màrqueting a les instal·lacions aeroportuàries on s'informi els turistes i els clients que a partir de grups de més de 2 o 3 persones els sortirà més barat traslladar-se en taxi, la qual cosa fa pensar que el preu s'establirà a partir dels 15 euros.

Eliminació del suplement de Sants

També volen eliminar el suplement de 2,10 euros que es va crear pel trajecte des de l'Estació de Sants de Barcelona amb l'arribada de l'AVE el febrer del 2008, ja que molts passatgers no vénen de l'AVE, sinó dels trens de Rodalies. A més, també demanen traslladar la parada més a prop de la sortida de trens de Rodalies.

L'aplicació de torns "flexibilitzada" i ajornada fins a l'octubre

S'estan negociant noves mesures per regular els torns dels taxistes. A priori sembla que la proposta amb més suport seria establir una jornada d'un nombre màxim d'hores que els taxistes puguin fer al llarg de la jornada, sense establir horaris de matí i de tarda diferenciats, com s'havia proposat inicialment. Les jornades es regularien amb la instal·lació d'uns rellotges als taxis, com tenen a París, i no a través del taxímetre, com es proposava en una altra opció que seguia el model no gaire exitós dels taxis de Madrid i València.

La segona opció, que de moment també hi ha sobre la taula, és que es mantinguin dos torns fixos, un de matí i un de tarda, però que en comptes de ser rotatiu en períodes de quinze dies es permetria que cada propietari de llicència triés l'opció que preferís. En tots dos casos, quedarien exclosos col·lectius concrets com el Taxi Amic, els que fan el servei domiciliari de transport adaptat per a persones amb mobilitat reduïda o les famílies monoparentals, i les nits quedarien lliures de restriccions, com ara.

Actualment, Barcelona i l'àrea metropolitana compten amb una flota de 10.400 taxis que es redueix fins als 8.500 vehicles els dies laborables i en horari diürn. La mesura dels torns ha de permetre reduir aquests 8.500 vehicles diaris a uns 6.000 per adaptar el sector del taxi, que ha patit una caiguda de prop del 40% per culpa de la crisi.


Etiquetes

Més continguts de