Publicitat
Publicitat

Premsa

Rupert Murdoch abandona la direcció dels seus diaris britànics

News International ho justifica com una mesura "empresarial" encaminada a la divisió de les branques periodísitica i d'entreteniment del grup

El magnat de la comunicació Rupert Murdoch va abandonar la setmana passada la direcció dels consells de les empreses que controlen els seus tres diaris britànics, 'The Sun', 'The Times' i 'The Sunday Times', segons ha revelat la web del rotatiu 'The Sunday Telegraph'. Posteriorment, un portaveu del grup News International –el braç britànic de News Corporation, el grup empresarial de Murdoch– ha confirmat que el magnat "va dimitir d'un nombre de consells, molts dels quals de petites subsidiàries, tant al Regne Unit com als Estats Units".

Entre aquestes companyies hi ha les editores dels tres rotatius, News International Group, Times Newspaper Holdings i News Investments, que conformen el seu grup mediàtic britànic, que en els propers mesos se separarà de la branca d'entreteniment, segons es va anunciar a finals de juny. Igualment, el magnat australià, de 81 anys, ha abandonat el seus càrrecs en altres empreses del seu país d'origen, els Estats Units i l'Índia.

'The Sunday Telegraph' atribuïa aquesta maniobra a la voluntat de Murdoch de despendre's del seu grup de diaris, després de l'escàndol de les escoltes telefòniques que ara fa un any van obligar a tancar el rotatiu sensacionalista 'News of the World'. Però segons News International la seva sortida és una simple mesura "empresarial" que forma part del pla de separar les operacions periodístiques de les d'entreteniment.

Aquesta maniobra permetrà que el negoci de cinema i televisió de News Corporation, inclosa la productora 20th Century Fox i la xarxa de televisió Fox, quedin agrupades en una companyia, mentre que una altra empresa mantindrà els interessos periodístics del grup, que inclou, a més dels diaris britànics, 'The Wall Street Journal, 'The Australian', 'The New York Post' i l'editorial HarperCollins.

Arran de l'escàndol del 'News of the World', els moviments empresarials dins de News Corporation s'han succeït durant els últims mesos: al març, el fill del magnat, James Murdoch, va dimitir com a president de News International, i un mes després deixava la presidència de la plataforma de televisió digital BSkyB.

L'escàndol ha donat lloc també a una investigació per part de la policia britànica que ha comportat la detenció de desenes d'exempleats del 'News of the World' i d'alguns del sensacionalista 'The Sun'. Paral·lelament, la policia londinenca investiga el cas dels presumptes suborns de periodistes a la policia per tal d'aconseguir notícies exclusives. 

Més continguts de