Publicitat
Publicitat

CRÍTICA PREMSA

Desconnectar-se de la rotativa

El paper com a suport físic del periodisme va costa avall. Disculpi que no li faci els números com és costum. És que això ho sap tothom, que dirien @elstertulians, aquells bromistes tuitaires (què se n'ha fet?, em preocupa). Bé. Uns que s'han pres seriosament tot això de la decadència del paper són el comitè de direcció d'un poderós -poderosíssim, val a dir- grup de comunicació sud-americà. No em deixen dir el seu nom, torni'm a disculpar. Què fan? Cada tres o quatre mesos, des de fa dos anys, executen un exercici en què actualitzen el seu pla de desconnexió de la rotativa. Diuen: primer de tot ens carregarem l'edició dels dimarts. Després, el suplement agrari dels divendres, el de viatges dels dijous i l'immobiliari dels dimarts. A continuació, l'edició des dimecres. I així anar fent. En fi, que ja han programat com traslladaran el seu periodisme de la plataforma paper a les plataformes digitals. I amb el periodisme, els seus actius comercial i corporatiu. Són uns cracs. Saben perfectament que quan arribi el moment serà gairebé vist i no vist. Això ja ha passat.

Fa divuit mesos, Barnes & Noble, la cadena de llibreries més gran del món, encara funcionava. Llibre electrònic? Venda per internet? " Nah ", deien. No n'hi ha per a tant, home. Barnes & Noble ja no existeix. El sector va madurar en un temps rècord. Quan se'n volien adonar, patapam, estaven com el Correcamins, corrent a l'aire, més penjats que un llum de ganxo. Molts em diuen: vostè és un foll. Potser sí. Passa que… cada cop els folls som més. Fa dues setmanes, Andrew Rashbass, el director general de The Economist va explicar a Madrid els seus plans per traslladar els actius de la seva publicació del món analògic al digital sense destruir ni el seu periodisme ni el seu compte de resultats. En cinc anys. Vostè té un diari? Doncs no plori. Vagi fent plans.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT