Publicitat
Publicitat

CORREPINS I BOTICLASTES

Benvinguts a Tatooine

Walt Disney, que va comprar els drets de Star Wars, va presentar la setmana passada la maqueta d’un parc temàtic basat en les pel·lícules de George Lucas. Es farà a Los Angeles i a Orlando i s’hi podran visitar des del Falcó Mil·lenari fins a les petites naus i els caces pilotats per Skywalker.

Des d’un punt de vista empresarial, la saga Star Wars és el projecte d’algú que creu en la seva idea. Universal Studios es va deslligar del projecte i George Lucas va convèncer la 20th Century Fox, que creia més en ell que no pas en la idea. Els mateixos actors no es prenien gaire seriosament els textos; no comprenien el llenguatge ni els personatges ni que la princesa Leia portés aquell pentinat. El mateix Lucas va haver de crear una empresa d’efectes especials, ja que la productora no en tenia. El pressupost era ajustat i Lucas va acceptar que part dels seus honoraris fossin els drets de marxandatge. Ningú no pensava que es vendria un sol ninot arran del film.

Lucas va barrejar uniformes de nazis amb hàbits de monjos que tenien poders; espases de cavallers de l’Edat Mitjana amb pistoles làser; la història d’un fill nascut misteriosament d’una mare sense parella que ha de redimir el seu pare està basada en Jesucrist. La lluita entre imperi i república està basada en la història de l’Imperi Romà. Les batalles de naus, inspirades en els caces de la Segona Guerra Mundial. Hi ha elements de Flash Gordon, d’Indiana Jones... Tot era reaprofitat però George Lucas ho va saber barrejar per crear un nou univers propi.

Així és la veritable innovació. Agafar elements existents i combinar-los per crear una cosa nova que tingui sentit. Darrere hi ha d’haver un geni, que sovint confonem amb un boig. La frontera és fina. Benvinguts a Tatooine, el planeta dels dos sols. Els fans de Star Wars aviat podrem trepitjar amb els nostres propis peus el món que un emprenedor va somiar.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT