Publicitat
Publicitat

Mare de Déu

El seu és el cos incorrupte de la música pop. Un objecte de culte mundial que ni s'engreixa ni s'envelleix. Les marededéus són en un altar i a vostè només la veiem en un escenari. Cada vegada més lluny i més amunt, a tocar de les divinitats i a anys llum dels éssers humans.

El cicle sempre és el mateix. Publica disc, marca una nova tendència estètica, crea una altra polèmica, fa una gira mundial i desapareix. Fins que al tercer any ressuscita. Més jove. Més prima. Més diva. Més divina. Més Madonna. És el que ha passat aquesta setmana amb MDNA , el seu disc número 12. L'altre dia dues amigues publicitàries em deien que Madonna no era una persona, era una marca. Però una marca a qui la seva mare ja li va posar Madonna de nom. I dir-te Mare de Déu, encara que no vulguis, et deu predisposar a l'excepcionalitat.

Vostè encaixa a la perfecció en els patrons de bellesa actuals: un cos prim i atlètic, ulls verds i cabellera rossa. És la primera cantant que ha barrejat de forma explícita música i pornografia. I, a pesar de tot això, no conec cap home heterosexual que tingui pensaments lúbrics amb vostè. El seu pòster sol penjar a les habitacions de dones i gais. És un objecte de culte, però no de desig. Segurament el dia que la vegem com una persona de carn i ossos s'haurà acabat la seva màquina de fabricar bitllets.

Ha construït el seu negoci a base d'aparèixer com algú fred i distant, inabastable. No puc imaginar-me-la agafant la guitarra i cantant per a 30 persones en un local de barri. Tampoc és d'aquells artistes com Bruce Springsteen que es desviuen per tocar els fans que omplen les primeres files dels concerts. La seva litúrgia -que sap que és el més important- va per un altre camí. Escenaris impressionants, amb plataformes que s'eleven cap al cel, de les quals vostè emergeix com una deessa, encerclada per una cort d'àngels que l'adoren i una massa de fidels que la miren i no s'ho creuen. La veuen sempre igual i sempre diferent.

Si em diguessin que aquella marededéu de l'escenari no és vostè, també m'ho creuria. Me la imagino dirigint la multinacional Madonna des de casa, vestida amb americana i corbata, i asseguda en una gran butaca amb moltes pantalles a davant seu. Des d'allà tria quin dels seus múltiples clons envia a cada litúrgia. Potser no durarà 2.000 anys però ara mateix la seva religió no ha de ser cap mal negoci.

Diuen les seves biografies que a l'agost vostè complirà 54 anys. I ja en porta 30 -més de mitja vida- com a número 1 indiscutible. Només per això es mereix un respecte. I als que diuen que tot és màrqueting, la resposta és molt senzilla: "Doncs, facin-ho vostès, a veure si se'n surten".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT