Publicitat
Publicitat

LA LLAMBREGADA

Provocació 'low cost' (o barateta)

Em trec el barret davant d'Eugenio Merino. Si l'art modern ha de ser provocador i generar debat, aquest artista ha triomfat. La seva idea de fer una figura a mida natural de Franco i posar-la dins d'una mena de nevera de Coca-cola és l'impacte a l'edició d'Arco que aquests dies fan a Madrid. Tothom en parla, tothom n'opina i el preu de la cosa ja és de trenta mil euros. I pujant. Objectiu assolit. Sobretot perquè quan l'obra de Merino va començar a generar expectació mediàtica, ell va saber elaborar un discurs hàbil i potent: "Franco és un tema de què parlen constantment i no tractar-lo és una manera d'eludir alguna cosa important per a un artista. Franco està viu d'una manera al·legòrica". Felicitats.

Ara bé, el que no va calcular Merino és que quan llances molt amunt un coet de colors, no només ets tu qui el veu i qui en gaudeix. I la seva provocació ha estat entomada per la Fundación Francisco Franco, que, d'una manera molt intel·ligent, ha aprofitat la polèmica per tenir cinc minuts de glòria mediàtica. Com? Creant una contraperformance absolutament impecable. Jaime Alonso, vicepresident de la Fundación, va convocar tots els mitjans per fer-se la foto d'ell fent fotos a l'obra quan "documentava" la demanda que presentarà contra l'autor i contra la fira. Excusa? "S'està ofenent greument l'anterior cap d'estat, a qui es caricaturitza i es converteix en un guinyol. Es tracta d'una persona que mereix un tractament adequat i no podem caure en la gratuïtat de l'ofensa". I afegint que actuarien de la mateixa manera "si això s'hagués fet amb un comunista o un socialista que ja hagi passat a la història". Felicitats. Fa una setmana que parlem de la Fundación, de Franco, de l'obra, de l'autor i de la fira i que els fem gratis total una publicitat que val milions. Tots se'n beneficien tant que potser la gran genialitat seria que fos un muntatge organitzat entre tots.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT