Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Unes formigues amb bona salut

Quan Pablo Motos i companyia van deixar Cuatro per fitxar per Antena 3 molts vam pensar que això era el final d'El hormiguero. El programa, en la seva última temporada a Cuatro, estava patint un lògic desgast en les xifres d'audiència i l'alt cost econòmic de cada entrega no li augurava un bon futur. Però la veritat és que el pas a la cadena de Planeta ha beneficiat les dues parts. D'una banda, El hormiguero ha aconseguit augmentar les seves xifres de Cuatro en tots els sentits i, de l'altra, Antena 3 disposa ara d'un programa potent a l'acces prime time i que també li rejoveneix l'audiència, dues de les grans mancances que havia tingut des de feia temps, i que li assegura un bon coixí per competir al prime time sense complexos. A més a més, El hormiguero ha aconseguit plantar cara amb solvència a les estrenes de Cuatro que pretenien substituir-lo, com Frikiliks o bé Las notícias de las 2, i sembla que ara mateix, a part de polèmiques decapitacions, gaudeix d'una salut de ferro. Estan consolidats i tenen un públic fidel.

Certament, que Antena 3 també hagi millorat les xifres de la seva franja de tarda també l'afavoreix, però per a mi resulta fonamental l'efecte il·lusió que ha generat el canvi de cadena. I això es nota i es transmet a l'audiència. La decidida aposta per estrelles adolescents -atenció al pollastre que es muntarà el dia 16 amb Justin Bieber al plató- fan la resta. I si a això hi afegim que Antena 3 també ha decidit eliminar certs continguts roses, convindrem que està deixant enrere l'etiqueta de cadena grisa i sembla que la depressió ha passat a Telecinco amb casos com el de La noria. Per cert, dissabte a la nit només 5 anunciants es van mantenir fidels al programa de Jordi González i el presentador català no va gosar fer cap comentari sobre la situació que està patint l'espai que presenta. Si el boicot dels anunciants continua, la nòria podria deixar de girar.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT