Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

La inèrcia d''Informe semanal'

Informe semanal és un històric de Televisió Espanyola. Fa 38 anys que està en antena. Aquest dissabte van emetre un reportatge dedicat a Steve Jobs amb motiu de la seva mort. El reportatge no aportava res de nou. Era una notícia correcta de qualsevol informatiu però en la versió allargada. Un obituari típic i tòpic que en comptes de durar dos minuts com als telenotícies en durava set o vuit. No ens van explicar res que no haguéssim vist els tres dies anteriors.

L'únic testimoni que potser va aportar arguments una mica innovadors al dibuix que s'ha fet aquests dies sobre la trajectòria de Steve Jobs va ser Álvaro Ibáñez, director de la revista MacWorld . Va explicar que Jobs no va inventar res, sinó que creava equips d'enginyers que eren els que aconseguien els objectius. I també que com a cap Jobs era estricte, autoritari i de formes poc agradables.

Més enllà d'aquest parell de declaracions, tot el que vam veure estava fet des de la més absoluta convencionalitat, sense intentar oferir un punt de vista diferent o original, sense aprofundir en cap aspecte concret de la carrera de Jobs que potser hauria estat més interessant i diferent.

La veu en off que il·lustrava les imatges era la de tota la vida, que sembla que ja reciti els continguts d'esma, amb una certa aura de tristesa. I van posar cançons dels Beatles de fons per donar una mica d'emotivitat a l'assumpte. Molt original, sí. S'hi denota moltes hores de reflexió per decidir-ho.

S'entén que amb tres dies de marge des de la mort de Jobs no es puguin fer miracles, tot i que és cert que en alguns àmbits la seva era una mort anunciada i s'hauria pogut preveure un treball previ. El reportatge era correcte i prou. I francament, d'un programa com Informe semanal , de solvència contrastada i que ha demostrat excel·lència en altres ocasions, potser n'esperàvem alguna cosa més que funcionar per simple rutina.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT