Publicitat
Publicitat

La nova ràdio valenciana començarà a emetre abans de final d'any, i la televisió, el 2018

Empar Marco ha fet aquest anunci en la presentació de la imatge corporativa d'À Punt

La directora general d'À Punt, Empar Marco, ha anunciat aquest matí que la nova ràdio pública valenciana començarà a emetre abans de final d’any, això sí, "unes poques hores" i amb una graella formada únicament per un magazín de cultura-societat i espais musicals. També ho farà la web que oferirà una programació dirigida als més menuts amb dibuixos i continguts infantils. Per gaudir de l'estrela de la corporació, la televisió, caldrà esperar al primer trimestre de 2018. 

Marco ha fet aquest anunci en la presentació de la imatge corporativa dels nous mitjans públics en el que també ha suposat l'inici del funcionament de les xarxes socials d'À Punt. Així, e l compte de Twitter '@apunt_mèdia' ha començat aquest mateix dimarts a piular amb la frase "Bon dia. Estem ací. Som À Punt i avui presentem la nostra imatge al món. #ÀPunt". 

Els responsables d'elaborar la identitat visual, la directora de Projectes de l'agència Aftershare TV, Eva Sarasola, i el seu director creatiu, Iker Múgika, han definit la identitat d'À Punt com "senzilla, vertebradora i versàtil, confiant que tots els valencianes la puguin sentir seva com un punt de reunió per a l'entreteniment, el rigor informatiu i el caràcter de servei públic". 

Al seu torn, el president del consell rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, Enrique Soriano, ha dit que es tracta d'una marca "senzilla, lleugera i modesta, amb una paleta de colors sense artificis, càlida, lliure de càrregues i jove". Soriano, ha afegit que d'entre les 92 propostes rebudes el consell rector va optar per aquesta perquè era la que més els agradava i ha afegit la marca el agradarà més si acaba complint els objectius de representar uns bons mitjans públics.

Empar Marco també ha aprofitat l'ocasió per defensar la tria del nom, que, "a força de pronunciar-lo, ja ens agrada. Estic segura que als ciutadans també els passarà el mateix. À Punt sona molt valencià, perquè, com diuen, som un poble molt emprenedor".

Presència del govern i absència de l'oposició

L'acte ha comptat amb una nodrida presència de representants institucionals, com el cap del Consell, Ximo Puig; la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, el conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, el president de les Corts Valencianes, Enric Morera, o l’alcalde de València, Joan Ribó. Així mateix, també hi ha sigut present una important representació del sector periodístic i cultural, en una clara mostra de la rellevància de la posada en marxa dels nous mitjans públics i, alhora, de les expectatives laborals que genera.

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, també s'ha referit a la nova identitat visual. A preguntes dels mitjans de comunicació, ha dit que ha estat un gran treball realitzat per professional i ha confiat que les emissions es puguin iniciar el més aviat possible. Sobre la data del 2018 per a l'inici de les emissions televisives, Puig ha dit que com abans comencin les emissions millor, però ha remarcat  que els responsables de la CVMC tenen autonomia i que aquest vol ser el llegat de l'actual govern per al mitjà públic. 



Preguntat sobre l'absència en l'acte dels representants del Partit Popular i Ciutadans, el cap del Consell ha dit que és un "error situar-se en contra perquè és un projecte a favor de la societat" i que "no s'ha de fer política partidista de tot".

Puig ha afegit que els nous mitjans públics seran un instrument per al conjunt del poble valencià i serviran per millorar la seva qualitat de vida. "No s'ha d'escollir entre pa i cultura, sinó que es tracta d'enfortir una societat democràtica avançada, i no hi ha societat democràtica avançada sense mitjans públics de qualitat", ha defensat. 

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT