Publicitat
Publicitat

LA LLAMBREGADA

Al món individual, roba uniforme

Consumir s’ha convertit en una activitat de lleure i els centres comercials estan dissenyats perquè, a canvi d’aparcament gratuït, cinemes, menjar i seguretat, compris en una gran varietat d’establiments (o això creus). Els quatre primers conceptes serveixen per vestir el cinquè. Si em vull comprar un jersei i vaig a un centre comercial, la varietat és la de la uniformitat global. És a dir, els jerseis que hi trobaré són els mateixos que els que hi ha a les mateixes botigues instal·lades al centre comercial situat 5 km al sud, 15 a l’oest, a tots els centres comercials existents i que, ai las, seran els mateixos que trobaré a les mateixes botigues que colonitzen els centres de totes les ciutats.

Per tant, la gran varietat de jerseis es redueix a la de les sis grans cadenes de roba (quatre de les quals són d’Inditex) que ocupen tots els punt de venda possibles. I contra això un botiguer dels de tota la vida no hi pot lluitar. Pel lloguer dels locals, per preu, per estoc, per accessibilitat i, diguem-ho tot, perquè alguns tenen uns jerseis que serien antics fins i tot per ser usats en un capítol de Les Teresines de La Cubana. Solució? Trencar la seva uniformitat creant l’alternativa pròpia. Un grup d’industrials de diverses ciutats podrien crear una marca potent amb dissenys moderns (sobretot, eh), variats i a bon preu i fabricar per a les botigues independents que resisteixen i per a possibles noves petites cadenes que es podrien crear. Encara que només fos perquè milers de persones fartes de trobar els mateixos jerseis als mateixos llocs tinguem una alternativa decent.

Més continguts de