BARCELONA
Societat 01/12/2012

Vuit milions per aplanar el camí a les noves Glòries

Abans d'enderrocar res i a falta de pressupost i d'un projecte definit, Barcelona preveu obres per millorar les connexions a la plaça de les Glòries. Invertirà 8 milions a garantir la permeabilitat a la zona.

Maria Ortega
2 min

BARCELONA.L'eterna reforma pendent de la plaça de les Glòries, a Barcelona, s'endarrereix encara una mica més. Segons l'última planificació municipal, un dels punts claus del projecte, l'enderrocament de l'anella viària, no començarà fins d'aquí un any. Serà aproximadament el novembre del 2013, és a dir, uns quants mesos més tard del que es fixava en l'última planificació, que preveia començar la demolició durant el segon trimestre de l'any.

L'obra, a més, es farà en dues tongades, de manera que el primer que anirà a terra serà el costat mar del tambor -deixant, momentàniament, el trànsit de sortida pel costat muntanya de l'anella viària-. És el que va comunicar l'equip de govern a les quatre associacions de veïns de la zona en l'última reunió de seguiment de les obres, després d'un parèntesi de baixa activitat en el qual s'han fet paleses incerteses com la no aprovació dels pressupostos municipals. Els comptes continuen en l'aire després de la negativa dels grups de l'oposició a pactar amb CiU les ordenances fiscals. Per a la partida de les Glòries es preveuen més de 40 milions fins al 2015. Tampoc estan definides encara les bases per convocar el concurs internacional que ha d'acabar de perfilar el projecte -es preveu que estiguin a punt a principis de l'any que ve-. De moment, només previsions i pocs avenços. Els terminis i les obres es definiran a mesura que es concreti el pressupost, com apunten fonts municipals.

A part del nou calendari, en l'última trobada també es va deixar clar als veïns que a curt termini, possiblement abans que acabi l'any, s'engegaran una sèrie d'obres encaminades a millorar les connexions a la zona de les Glòries. Unes obres que es pressuposten en uns vuit milions d'euros. L'objectiu és donar alternatives als vehicles perquè aprofitin la trama de l'Eixample per als seus recorreguts i no s'acabin acumulant a la nova plaça-parc. Un dels punts forts d'aquesta tongada d'obres prèvies a les grans obres de la plaça serà, tal com han explicat les associacions de veïns de la zona, la connexió del carrer Alí Bei a través del pont de Marina, que suposarà fer una mica més pronunciada la rampa actual i donar resposta a una vella reivindicació dels veïns del Fort Pienc. Alí Bei, doncs, deixarà de quedar interromput per Marina.

Obertures i canvi de sentit

També es preveuen obertures com la dels carrers Badajoz i Castillejos a l'altura de la Diagonal. Amb aquesta actuació, Badajoz connectarà amb Independència i serà un dels carrers perimetrals de les futures Glòries. Es farà exactament el mateix a Castillejos, que també s'inscriu en la quadrícula principal de la nova plaça i, per tant, ha de contribuir a distribuir trànsit per l'Eixample per aconseguir l'anhelada reducció de vehicles. També s'intervindrà al carrer Llacuna, on es farà un canvi de sentit (passarà a ser ascendent) que permeti dirigir els vehicles des de la Diagonal cap a la Gran Via i, un cop allà, distribuir-los a dreta i esquerra. S'estudien canvis de semaforització en punts com el carrer Bolívia -que també assumirà un rol principal- , Pallars o Almogàvers per millorar la connexió amb l'Eixample. I millores a la sortida de la Gran Via cap a Bac de Roda amb, per exemple, un nou semàfor per facilitar el gir cap a l'esquerra.

stats