Publicitat
Publicitat

PROPOSTES A BAIX PREU

Se celebra del 27 de gener al 5 de febrer i els participants han augmentat un 20%

Barcelona ampliala setmana de descomptes en oci i cultura

Els amants dels hotels de luxe, dels restaurants amb estrelles Michelin, dels espectacles culturals i fins i tot aquelles persones a qui els agrada comprar flors i anar al mercat estan d'enhorabona. Barcelona celebra la tercera edició de la BOW (Barcelona Opportunity Week) i amplia aquesta iniciativa que pretén incentivar el consum i l'activitat econòmica en l'època més fluixa de l'any. Enguany se celebrarà del 27 de gener al 5 de febrer i hi ha un 20% més de participants que l'any passat entre hotels, restaurants, cinemes, sales de concerts, teatres, museus, galeries d'art, mercats i floristeries que ofereixen descomptes en els seus serveis. A més, la campanya té un vessant solidari, ja que part de la recaptació que s'obtingui aquesta setmana anirà destinada a entitats com Intermón, la Fundació Comtal i l'Obra Social de Sant Joan de Déu.

Restaurants: Plats d'estrella Michelin per 35 euros

Els restaurants són l'origen de la BOW. De fet, la primera edició -ara fa tres anys- només va ser amb la participació de restaurants on es podia menjar a molt bon preu. El president executiu de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, sap que "és el punt fort de la iniciativa i el sector més rentable", tal com va dir ahir en la presentació. L'any passat la BOW va portar 15.000 comensals als restaurants que s'havien afegit a la iniciativa. Enguany en són 48 i n'hi ha alguns amb estrella Michelin, com el Hoffman, el Caelis de l'Hotel Palace, el Gaig, l'Hisop i el Manairó, que poden servir de reclam per als amants de la gastronomia. Els locals ofereixen un menú tancat de 25 o 35 euros.

Hotels: 22 establiments treuen les habitacions a preus especials

"Volem que els ciutadans de Barcelona puguin gaudir de les ofertes d'oci i cultura de la ciutat com ho fan els turistes", va dir ahir la tinent d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, en explicar l'objectiu de la iniciativa. I va afegir: "Volem que puguin ser turistes a la seva ciutat". Potser la millor manera de fer-ho és passant una nit en un dels hotels que hi ha a Barcelona. Un total de 22 establiments -de gran luxe, cinc, quatre i tres estrelles- s'han afegit a la BOW i ofereixen habitacions a uns preus que oscil·len entre els 58 euros i els 130 euros durant aquesta setmana.

Cultura: Set de Cultura porta descomptes en cines, concerts, teatre...

Amb la BOW arriba també Set de Cultura, la iniciativa que agrupa tots els descomptes culturals dels quals es podrà gaudir del 27 de gener al 5 de febrer. Jaume Ciurana, tinent d'alcalde de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona, va destacar ahir que "és una oportunitat per captar nous públics, tan interiors com exteriors, per al sector cultural barceloní".

Ciurana va reconèixer que Barcelona "encara és una desconeguda des del punt de vista cultural" i que iniciatives com aquesta poden ajudar a projectar-la i posar la cultura a l'abast de tothom. Aquest any, un total de 22 cinemes de la ciutat, 5 sales de concerts, 33 teatres, 18 museus i centres d'art, 14 galeries d'art i cinc equipaments culturals com el Liceu i el Palau de la Música oferiran descomptes diversos i fins i tot entrades gratuïtes.

Mercats: Millorar les vendes després de la campanya de Nadal

També s'han afegit a la iniciativa 16 mercats municipals de Barcelona, entre els quals hi ha el Mercat del Ninot, el de la Concepció, el de la Llibertat i el de Galvany, que oferiran tres productes en oferta en cada parada. Es tracta de productes especials per la seva qualitat, la procedència o l'elaboració. L'any passat aquesta va ser una de les iniciatives més valorades pels comerciants perquè va ajudar a reanimar una mica l'activitat econòmica després de la campanya de Nadal, en una època tradicionalment dura per als botiguers i comerciants.

Floristeries: Rams a 11 euros en les floristeries de tota la ciutat

Les flors tampoc es perden la cita d'enguany i 41 floristeries de la ciutat oferiran rams a 11 euros per tal d'animar la gent a comprar. Els establiments estan repartits per tot Barcelona, des de Ciutat Vella fins a Sant Martí i esperen dinamitzar una mica aquestes dates que no són gaire bones per al sector.

Bitllets d'avió: Descomptes del 20% als turistes per venir a Barcelona

La novetat de la BOW d'aquest any és que la companyia aèria Spanair s'ha afegit a la iniciativa amb la voluntat de portar turistes a la ciutat perquè també gaudeixin d'aquests descomptes. Núria Tarre, directora comercial de l'aerolínea, explicava ahir que han centrat la campanya en els països nòrdics i Alemanya oferint un descompte del 20% als turistes que vulguin venir a Barcelona durant aquestes dates.

Tot i que la campanya va començar tard per a uns mercats que reserven amb molta antelació, des de l'aerolínia han notat un discret augment del 10% de les vendes, però Tarre ja va avançar que l'any que ve volen ampliar l'oferta "a totes les ciutats que tenen ruta directa amb Barcelona" i que volen promocionar-la amb mesos d'antelació per tenir més èxit.

Més continguts de