Publicitat
Publicitat

Continuen les tasques de recerca dels dos pescadors desapareguts en la topada amb un mercant rus al port de Barcelona

Una embarcació de Salvament Marítim ha rastrejat la zona durant tota la nit. Són un mariner de nacionalitat marroquina i un de senegalès, de 34 i 37 anys

Les tasques de recerca dels dos pescadors desapareguts aquest dilluns a la tarda després d’una col·lisió entre el seu vaixell i un mercant amb bandera russa davant del port de Barcelona continuen aquest matí amb la participació de l’embarcació 'Guardamar Caliope', que ha estat inspeccionant la zona tota la nit, i la incorporació del vaixell caçamines 'Stella de la Marina' espanyola; un dels dos vaixells de més capacitat de Salvament Marítim, que ha arribat aquest matí procedent de Cartagena; i un robot submarí, procedent de la Corunya.

El sinistre es va produir ahir al voltant d’un quart i mig de quatre de la tarda quan el mercant rus 'MID Volga 2' va envestir ' El Fairell', un pesquer de dimensions molt més reduïdes, que es va enfonsar en poca estona arran de l’impacte i es troba a més de 170 metres de profunditat.

El mateix mercant va donar l’alerta i va rescatar dos dels tripulants del 'Fairell', mentre que els altres dos són els que es troben desapareguts. Es tracta d’un mariner de nacionalitat marroquina, de 34 anys, i un altre de nacionalitat senegalesa, de 37.

De moment no se saben les causes de l'accident, però segons l'agència Efe, una de les primeres hipòtesis dels investigadors és que el vaixell rus va cometre un error.

El delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, no va descartar ahir que els dos nàufrags s'hagin quedat atrapats a la barca enfonsada. "Una de les hipòtesis és que puguin estar atrapats al vaixell, però no en tenim la constatació, i per respecte a les famílies i als mariners, s'ha de mantenir el dispositiu de recerca", va declarar als mitjans a la Confraria de Pescadors de Barcelona. Millo també va explicar que el vaixell rus ha interromput el viatge. Ahir mateix es va començar a interrogar el capità i la tripulació.

Segons l'agència Efe la principal hipòtesi que hi ha sobre la taula és que el 'MID Volga 2' s'hauria equivocat interpretant el reglament internacional per a la prevenció de l'abordatge –una mena de codi de circulació marítim que estableix les preferències quan coincideixen les rutes dels vaixells. Hauria hagut de maniobrar per evitar 'El Fairell', però no ho hauria fet. La comissió d'investigació d'accidents i incidents marítims (Ciaim), adscrita al ministeri de Foment, investiga la col·lisió i en farà un informe, però encara és massa aviat per assegurar les raons de l'accident.

El vaixell rus, el 'MID Volga 2', no va patir cap desperfecte important, però és que és força més gran que la barca de pesca. El vaixell rus, un transport cisterna de líquids –combustibles i químics–, té 140 metres d'eslora, 16 de mànega i pesa unes 6.500 tones, segons el portal de seguiment de vaixells VesselFinder.com. 'El Fairell' ', construït l'any 1999, tenia 25 metres d'eslora, 6 de mànega i pesava 35 tones. El mercant rus havia arribat des del port de Yeysk, al mar d'Asov –a Rússia, prop de la península de Crimea–, i havia sortit del port camí d'Alexandria, a Egipte. Ja havia estat abans a Barcelona, l'última vegada, al desembre. La barca de pesca treballava habitualment des del port de Barcelona.

Més continguts de