Societat 02/06/2015

Es busquen 22.500 euros per repartir entre 900 sensesostre de Barcelona

Els diners de la nova campanya #LessHomelessBCN es destinaran a la Fundació Arrels, que els utilitzarà per habilitar i moblar deu pisos

Acn
1 min
Els caixers i els cartrons són el refugi de moltes persones en les nits de fred. / CÈLIA ATSET

BarcelonaAUssieYouTOO, grup de suport online que ofereix assessorament a joves interessats en emigrar a Austràlia, ha iniciat la campanya benèfica #LessHomelessBCN. La iniciativa pretén aconseguir la participació de 78 empreses o 1.180 individus abans de desembre del 2015 per recaptar 22.500 euros.

Els diners es destinaran a la Fundació Arrels, que habilitarà i moblarà deu pisos per allotjar de forma permanent les persones sense sostre que atén a Barcelona. Segons un recompte que va fer la pròpia fundació la setmana passada, cada dia dormen al carrer prop de 900 persones a la capital catalana.

La cal·ligrafia dels sensesostre

L'instrument a través del qual s'intentarà assolir l'objectiu és HomelessFonts, una col·lecció de nou tipografies creades a partir de la cal·ligrafia de persones que viuen al carrer que poden adquirir tant persones a títol individual com petites i grans empreses. Empreses com Amazon, Panasonic o Uber ja hi ha participat, a banda d'alguns particulars com la YouTuber YellowMellow, que ha difós el projecte entre els seus més de 680.000 subscriptors. Fins ara s'han recaptat 2.838 euros, un 13% del total.

Per formar part de la campanya benèfica cal comprar una de les tipografies a la pàgina web del projecte. La llicència professional té un cost de 290 euros, mentre que la personal en costa 19. A més, es pot anunciar la participació a les xarxes socials utilitzant l'etiqueta oficial de la campanya a la xarxa social Twitter, #LessHomelessBCN.

stats