Societat 04/12/2012

La FaPaC mostra la seva "ferma indignació i rebuig" sobre la reforma educativa de Wert

Acusa el ministre d'utilitzar aquest projecte de llei per "crear confrontació i dividir la societat"

Acn
2 min

BarcelonaLa Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (FaPaC) ha mostrat la seva "ferma indignació i rebuig" davant el projecte de llei del ministre d'Educació, José Ignacio Wert, que deixa la llengua catalana "a un paper testimonial" dins del sistema educatiu. Segons han denunciat en un comunicat, el canvi no respon "a cap criteri pedagògic". "És purament un tema d'ideologia, de fanatisme i que, contràriament al que són els valors de l'educació, la vol utilitzar per crear confrontació i dividir la societat", critica la federació, que acusa el govern espanyol de desviar l'atenció amb les promeses no complertes i "fer oblidar la dura realitat amb una dosi d'anticatalanisme".

Per la FaPaC, la nova llei es farà "sense consens, amb molt poc diàleg i sobre una base clarament ideològica que no té present els criteris científics necessaris per aconseguir un sistema educatiu de qualitat".

El president de la FaPac, Àlex Castillo, ha declarat a l'Agència Catalana de Notícies que el projecte de la LOMCE és ''un pas enrere'' en l'avantprojecte inicial que ja retrocedia respecte el model actual d'educació pública. Per Castillo, es crea un problema lingüístic que no existeix per solucionar-lo i passar per sobre de les necessitats ''reals'' de l'escola, ja que Castillo considera que ''anem més justos d'anglès que no pas de castellà''.

Per Castillo, aquesta llei no serà ''útil'' perquè neix sense consens, però produeix una situació ''complicada i difícil''. Creu que les principals conseqüències d'una possible aplicació del text és la separació dels alumnes en funció de la llengua, un fet que s'havia preservat fins ara. Castillo, però, també destaca que en el text es recuperen models pedagògics antics i elements classistes, pel fet de subvencionar l'escola privada als alumnes que vulguin seguir l'ensenyament en castellà i no ho puguin fer a la pública.

El president de la FaPac ha mostrat dubtes per a l'aplicació d'aquesta llei i ha denunciat que amb el text també es violen drets i normatives, de manera ''gratuïta'', ja que estableix les ''bases d'una societat dividida i fragmentada'' i, per tant, treballa per un ''enfrontament futur''.

stats