Publicitat
Publicitat

Personatges catalans demanen que les talles reals pugin a les passarel·les

Mig centenar de personatges de la vida social i cultural catalana participen en una iniciativa a través d'internet perquè a les passarel·les de moda no es marginin les talles més utilitzades per la població.

Aquesta iniciativa, "Motius per donar la talla", com es denomina la pàgina que s'ha penjat al Facebook, té el seu origen en l'expulsió de la passarel·la de Milà de la dissenyadora especialitzada en talles grans Elena Miró.

El projecte està impulsat per dues professores universitàries especialitzades a l'estudi dels efectes de la comunicació social en els trastorns del comportament alimentari, Marga Serra i Mónika Jiménez, i compta amb la col·laboració de la dissenyadora Sak Ramos, creadora de la identitat gràfica.

La creació d'aquesta pàgina de Facebook és la primera de diverses accions previstes per aquest col·lectiu per conscienciar el món de la moda, i en general la societat, de l'abisme existent entre les talles utilitzades a les passarel·les i la majoria de la població.

En la pàgina es denuncia que el fet de considerar models de bellesa cossos que tenen poc a veure amb la realitat pot provocar efectes psicològics importants, especialment entre col·lectius vulnerables a determinats missatges, com els nens i adolescents.

Entre les cinquanta persones que han secundat aquesta iniciativa es troben l'expresident del parlament català Ernest Benach, l'escriptor Màrius Serra, els periodistes Antoni Bassas, Josep Cuní, Jaume Barberà i Concha García Campoy, les actrius Mar Ulldemolins i Oriana Bonet i l'actor Toni Albà.

També formen part d'aquest grup l'escriptora Rosa Regás, l'il·lustrador Nazario Luque, la restauradora Ada Parellada, la fotògrafa Colita i el psiquiatre Josep Toro, especialitzat en anorèxia i bulímia.

En la pàgina hi ha un mur en el qual les persones que s'adhereixen han d'expressar els motius pels quals el món de la moda hauria de tornar les talles reals a les passarel·les.

D'una altra banda, "Motius per donar la talla" també vol reflexionar sobre la relació existent entre els estereotips físics extremament prims utilitzats en el món de la moda i els trastorns del comportament alimentari, especialment entre nens i adolescents.

A Espanya aquestes malalties afecten actualment més d'un 6% de la població femenina d'entre 12 i 21 anys. En el cas dels homes, les xifres giren al voltant del 0,3%.

La publicació d'un llibre i l'organització d'un acte públic on participin totes aquelles persones que deixin el seu motiu en la pàgina de Facebook són algunes de les iniciatives previstes per als pròxims mesos.


Més continguts de