Publicitat
Publicitat

PROMOCIÓ TURÍSTICA

Una parella recorrà els destins més emblemàtics de les comarques de Barcelona i ho retransmetrà a internet i les xarxes socials

De professió: turistes de qualitat

Durant dues setmanes, la feina de Jana Pérez i Daniel Cortijo serà retransmetre en directe, a través d'internet i les xarxes socials, la seva ruta turística pels pobles i establiments que tenen el segell de qualitat turística SICTED a la província de Barcelona. La Jana i el Daniel són dos joves de 30 i 28 anys que en aquest moment estan a l'atur i que són uns apassionats dels viatges i la cultura -ella té un blog de viatges, ell en té un sobre història local de Barcelona-. Quan van veure en un portal d'ofertes de feina que la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç buscaven una parella per treballar de "turistes de qualitat" durant dues setmanes, recorrent les comarques barcelonines i retransmetent-ho en directe, no s'ho van pensar. "Ens vam presentar a les proves i les vam anar passant totes -explica Cortijo-, fins que vam arribar al final del procés i ens van dir que érem els escollits", recorda.

L'objectiu dels organitzadors és, segons Victòria Silberstein, de l'àrea de turisme de la Cambra de Comerç de Barcelona, "promocionar el segell SICTED [Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions] que es dóna a destins, establiments i empreses de serveis que garanteixen una bona qualitat". Actualment hi ha més de 400 poblacions i establiments a Catalunya que tenen aquest segell, que va néixer el 2006, i a tot l'Estat ja superen els 4.500. La tasca de Pérez i Cortijo consisteix a viatjar per les comarques barcelonines i anar als destins que tenen aquest segell, que també reben hotels, restaurants, museus, platges i comerços, entre d'altres. "És una tasca molt agradable -reconeix Pérez-, però suposarà molta feina diària perquè volem escriure un post dedicat a totes les coses que visitem", diu. Les seves vivències es podran llegir a www.turistesdequalitat.com i les compartiran també en xarxes socials com Facebook, Twitter i YouTube.

En ruta pel Maresme i el Vallès

Ahir, després de deixar Barcelona poc després de les 10 del matí, es van dirigir cap al Maresme. La primera parada va ser en un parc d'aventures i activitats a l'aire lliure a Canyamars, i després de dinar i visitar la Fundació Palau a Caldes d'Estrac, els dos turistes de qualitat van dormir a Calella. Avui seguiran de ruta pel Maresme però demà ja canviaran de comarca per passar al Vallès Occidental. D'allà la ruta que han dissenyat els organitzadors d'aquesta campanya els portarà cap a Osona, el Bages, el Berguedà, l'Anoia, l'Alt Penedès, el Garraf i, finalment, el Baix Llobregat.

El dia 20 de juny s'acabarà el seu contracte i tornaran a Barcelona, després d'haver compartit la seva experiència com a turistes de qualitat. Silberstein explica que esperen que aquesta campanya serveixi per "animar el turista de Barcelona i de l'àrea metropolitana que, generalment, no coneix bé el que té a prop".

Més continguts de