Publicitat
Publicitat

La ràdio en català, a punt de fer el 'sorpasso'

La distància entre el consum de ràdio en català i castellà ha passat de 16,8 a 6,9 punts en els últims dos anys i el català podria posar-se per davant en tan sols dos anys més, segons l' Informe de la comunicació a Catalunya 2009-2010 . En l'àmbit de la premsa, l'informe constata un alentiment del descens en la difusió i la inversió publicitària. En el bienni 2007-2008, la difusió va caure un 9% i la inversió publicitària, un 30%, i en els últims dos anys la difusió ha caigut un 2% i la inversió publicitària, un 2,5%. Pel que fa a la televisió, tot i la influència dels nous mitjans, el mitjà es consolida amb un augment del consum mitjà de 4 minuts per persona i dia, fins a arribar als 242 minuts per persona i dia. En aquests últims dos anys, s'ha passat de 56 canals disponibles a 109, gràcies a la implantació de la TDT. L'informe, però, diu que això no ha afavorit la pluralitat, sinó que s'ha incrementat la concentració empresarial, i que tampoc ha portat la diversificació de continguts que s'esperava.

Preocupació per la Corporació

En relació amb els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, l'informe destaca que hi ha hagut una caiguda del 30,2% de la inversió publicitària als canals de la televisió pública. El director de l'estudi, que és considerat com el diagnòstic més complet sobre l'estat de l'espai català de la comunicació, adverteix que una hipotètica supressió de la publicitat als mitjans públics "faria inviable el procés d'adaptació de la Corporació als nous reptes de la televisió en l'era post TDT".

Durant l'acte de presentació de l'informe, el professor Miguel de Moragas va dir que "el futur depèn de les polítiques de comunicació que s'apliquin" i va afegir que "l'ajut és vital per a la supervivència", a més de tornar a ressaltar el pes que tenen els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

El secretari de Comunicació de la Generalitat, Josep Martí, va tornar a insistir en l'aposta del Govern pels mitjans de la Corporació, però va afegir que "la solució als problemes no pot venir sempre a través dels recursos públics, que són limitats". Pel secretari de Comunicació, la solució passa per una gestió "eficient" en l'àmbit de la gestió privada i, en paral·lel, una "optimització dels recursos públics "que porti a un escenari de major eficàcia, una responsabilitat que és del Govern".

Més continguts de