Publicitat
Publicitat

Societat

El sector del luxe esquiva la crisi i augmenta les vendes en un 25%

Els turistes són els principals consumidors de luxe a l'Estat. Els usuaris interpreten els productes d'alta gamma com una inversió

El sector del luxe a Espanya tancarà el 2011 amb 4.500 milions d'euros en vendes, un 25% més que l'any passat.

El luxe experimenta un repunt que contrasta amb el descens del consum a causa de la crisi i s'explica per l'augment del turisme en ciutats com Barcelona, Madrid i Marbella. "Espanya és exportadora de luxe. Els grans consumidors del luxe espanyol són els turistes", ha explicat la presidenta executiva de Luxury Spain, Cristina Martín.

Aquest augment també s'explica per un canvi de percepció i és que ara els usuaris veuen en el luxe com una "inversió": prefereixen comprar un únic producte de qualitat i durador en comptes d'un producte que s'esgoti en tres temporades. Els productes que tenen més sortida són la gastronomia, la bellesa i l'hoteleria. La moda i els complements també van guanyant terreny.

Segons les dades de la consultora Bain&Company, el mercat del luxe mourà la xifra rècord de 191.000 milions d'euros i els xinesos se situaran al capdavant dels països consumidors, amb un 20% del total. Els accessoris –incloent-hi sabates i pelleteria– creixerà un 13%, ja que són la via d'entrada del consumidor al món del luxe. El consum de joies i rellotges augmentarà en un 13%, i les peces de vestir i la cosmètica d'alta gamma registraran un 8 i un 3%, respectivament.

La campanya de Nadal és un moment clau per al sector. Martín ha valorat que serà "positiva", ja que és una època de l'any en què "el luxe ven" i els turistes "estan comprant moltíssim".

Les previsions per al 2012 és que les xifres continuïn creixent. Amb aquests resultats, el sector ha reclamat al nou govern que doni suport a la promoció del luxe a l'estranger, una forma per crear més beneficis, nous llocs de treball i iniciar la reactivació del consum. Martín destaca com a exemples els casos de França i Itàlia, que basen gran part de la seva economia en el luxe, on els respectius governs han ajudat les empreses a fer "marca pel món".

Més continguts de