GoPro aposta per la realitat virtual amb un nou sistema format per sis càmeres

El fabricant llança una nova plataforma per a aquests continguts coincidint amb la posada a la venda del pack dirigit a professionals de la televisió

Auri Garcia Morera
2 min
Omni està format per sis càmeres Hero4. / GOPRO

BarcelonaEl fabricant de càmeres de vídeo d'acció GoPro posa a la venda aquest dilluns el seu nou sistema de realitat virtual Omni, un pack format per sis càmeres Hero4 dirigit a professionals de la televisió que costarà 5.000 dòlars. Si ja es tenen les sis càmeres, el marc on s'han de col·locar i el programari que uneix les imatges es poden comprar per separat per 1.500 dòlars.

Omni és un producte més assequible que Odyssey, el pack de 16 càmeres que la mateixa marca va llançar l'any passat per 15.000 dòlars, però molt més car que els dispositius de realitat virtual dirigits als consumidors domèstics, que uneixen en un dispositiu dos objectius. Aquestes càmeres costen menys de 500 dòlars, un preu molt similar al d'una sola càmera GoPro.

L'empresa mostrarà a la fira professional NAB de Las Vegas tota la seva oferta per al sector televisiu, que inclou un sistema per a la transmissió en directe sense cables de vídeo de realitat virtual. Aquesta funció s'integrarà al sistema HeroCast, que ja s'utilitza en diversos esdeveniments. Les curses de MotoGP seran un dels primers en què també s'utilitzarà la realitat virtual.

GoPro també llança aquest dilluns una nova plataforma per a la publicació de continguts de realitat virtual, coincidint amb la posada a la venda del pack dirigit a professionals de la televisió. GoPro VR es basa en la plataforma Kolor Eyes, que va ser comprada per GoPro. El programari que uneix les imatges de les càmeres per formar el vídeo de realitat virtual també és el de Kolor Eyes.

Inicialment, la majoria de continguts de la plataforma seran produïts per la mateixa GoPro, que recorrerà als mateixos esportistes als quals patrocina per a utilitzar-los en vídeos convencionals. A mesura que augmenti l'ús de les càmeres de realitat virtual, però, vol que els usuaris publiquin els seus vídeos a GoPro VR, que vol competir amb Facebook o Youtube.

stats