Publicitat
Publicitat

Internet

Google nega davant del Senat dels EUA que manipuli els resultats del cercador

El president de Google, Eric Schmidt, ha admès que Google "de vegades" pot haver donat preferència a algun dels seus productes en el cercador, per respondre als interessos dels internautes

El president de Google, Eric Schmidt, ha defensat aquest dimecres davant d'un comitè del Senat dels EUA les pràctiques comercials de la seva companyia, després que la companyia fos acusada de manipular els resultats del popular cercador per afavorir els seus propis productes .

El gegant d'internet, que també és subjecte d'una investigació de la Comissió Federal de Comerç (FTC), ha sigut el protagonista d'una concorreguda audiència en el subcomitè antimonopoli del Senat, per determinar si l'empresa abusa de la seva hegemonia per eliminar de la plataforma els seus competidors.

"Ens dediquem a elaborar cerques per a usuaris, no per a pàgines web i, fem el que fem, sempre hi haurà alguns portals que no estaran satisfets amb la seva posició a la llista", ha assenyalat Schmidt, que forma part del grup d'assessors en tecnologia del president Barack Obama.

Els membres del Senat han exposat les acusacions d'alguns competidors de Google, com les pàgines web d'avaluació i comparació de productes Yelp i Nextel, que asseguren que els productes patrocinats pel cercador, així com les firmes que paguen grans quantitats en publicitat, apareixen més ben posicionats a les llistes de resultats.

L'algoritme de cerca

Les crítiques més dures han vingut de la mà del senador republicà Mike Lee, que ha mostrat un gràfic de resultats per subratllar la manipulació de l'algoritme de cerca per part de la companyia en favor dels seus productes o serveis, com Google Maps o Youtube.

Preguntat per detalls sobre com funciona l'algorisme de cerca de Google, el directiu s'ha limitat a assenyalar que la companyia el modifica "centenars" de vegades cada any, i ha subratllat que sovint la millor resposta a una pregunta no és una pàgina web, sinó un mapa, com els de Google Maps, o un vídeo, com els de Youtube. No obstant això, Schmidt ha admès que Google "de vegades" pot haver donat preferència a algun dels seus productes en el cercador, "a causa", ha subratllat, "que tenim sempre en compte el que els internautes estan buscant en aquest moment".

El subcomitè del Senat, que mantindrà l'audiència oberta a nous arguments durant una setmana més, investiga Google per motius diferents als de la FTC, que analitza si la companyia va incrementar il·legalment en un 40% les seves tarifes per a la publicitat de Microsoft, la seva competidora.

Més continguts de