TECNOCAMPUS

Els nous valors de l’emprenedoria mundial se citen a TecnoCampus

El màster en Emprenedoria i Innovació suma alumnat internacional i projectes socials

Judit Monclús
2 min
Els estudiants de la sisena edició del màster en Emprenedoria i Innovació van posar de manifest l’abast internacional de la proposta, ja que provenien de nou països diferents.

L’emprenedoria i la innovació són el futur, però és fonamental que la innovació sigui funcional a la proposta de valor que pretén cada projecte”, indica Giovani Giusti, coordinador del màster en Emprenedoria i Innovació de TecnoCampus, que el pròxim curs encetarà la setena edició. Els programes de postgrau pensats per donar suport a emprenedors amb idees de negoci veuen com cada curs sumen més estudiants interessats a conèixer les eines i les metodologies per materialitzar els seus projectes. “La majoria són de caràcter tecnològic, com per exemple e-commerce, aplicacions per a smartphones o plataformes alternatives de finançament. També n’hi ha d’encaminats a fomentar l’economia col·laborativa i d’altres tenen finalitats socials”, apunta Giusti en referència als àmbits d’emprenedoria pels que es decanten els estudiants del màster que ofereix el centre universitari ubicat a Mataró.

Interès internacional

Els estudiants de la sisena edició del màster en Emprenedoria i Innovació, que va finalitzar al juliol, van posar de manifest l’abast internacional de la proposta de TecnoCampus, ja que provenien de nou països diferents: Andorra, Colòmbia, l’Equador, Itàlia, el Marroc, la Xina, Israel, la República Dominicana i Espanya. Els seus perfils també eren diversos i majoritàriament comptaven amb carreres d’Economia, Administració i Direcció d’Empreses o alguna enginyeria. Aquest any, però, també s’hi han sumat dissenyadors industrials i gràfics. “Es tracta de joves que tenen clar l’objectiu de crear la seva pròpia empresa i vénen per aconseguir les eines per poder-ho fer de manera efectiva”, assenyala Giusti, al mateix temps que destaca dos projectes sorgits durant l’última edició del màster: Make my Day, una pàgina web per crear llistes de noces a la República Dominicana ideat per l’alumna Paola Madera, i Warning Sport, una marca de roba esportiva especialitzada en skyrunning ideada per l’alumna Marta Marsá.

“Els alumnes ens escullen perquè el màster atorga un títol oficial de la Universitat Pompeu Fabra, possibilita l’accés a la incubadora d’empreses del campus i propicia la proximitat amb professorat, emprenedors i inversors que ofereix TecnoCampus”, explica el coordinador dels estudis. Per a la nova edició del màster que començarà a l’octubre, a més d’augmentar el nombre d’assignatures que s’imparteixen en anglès, s’ha actualitzat part del professorat que l’imparteix i s’han contractat experts i emprenedors en innovació de sectors com el de l’energia renovable, de la logística o del sector de les importacions de matèries primeres. “L’objectiu és ensenyar que la innovació i l’emprenedoria són fonamentals també en els sectors més tradicionals”, puntualitza Giusti.

stats