L'anàlisi d'Antoni Bassas: Just el que li cal a Rodalies: politiqueria i vaga insolidària dels maquinistes
This browser does not support the video element.
Avui, al Parlament, hi havia sessió de control al Govern. Només començar, Junts ha demanat alterar l’ordre del dia i fer un debat sobre Rodalies.
Esquerra, Comuns i CUP han dit que no, que per donar explicacions millor celebrar un ple monogràfic d’aquí uns dies. I aquests tres grups, sumats naturalment al del PSC, ho han deixat per al 25 de març. D’aquí dues setmanes, ple monogràfic. El diputat del PSC ha dit que no era cosa de dedicar-se avui a fer un titular “ràpid i fàcil”.
Aquest moviment té a veure amb el que va fer ahir el Govern, quan la consellera Paneque va regirar-se contra Junts perquè es va “desentendre” de Rodalies quan governava.
La gestió de Rodalies és un afer polític, però Govern i oposició haurien de trobar el to: la gent que ha de caminar per les vies, la senyora que cau a la via perquè no s’hi veu, la gentada que cada matí és tractada com un paquet, demana, sisplau, solucions i no partidismes i politiqueries.
Politiqueries com les del ministre Puente, que per fi, ahir, es va dignar a demanar disculpes, però després va posar-se estupend, perquè la cabra tira al monte:
“Primer de tot, vull demanar disculpes als usuaris. Espero que una situació com la que hem viscut aquesta setmana, amb un cúmul d’incidències, no es torni a produir. Segon, vull que analitzem amb racionalitat les causes, perquè estic cansat de sentir que es deu a la falta d’inversió a Rodalies de Catalunya, i això ho he de desmentir rotundament amb xifres. No podem invertir-hi més ni podem fer més; paciència, i crec que les coses s’encarrilaran”.
Diu Puente que està cansat de sentir que els problemes de Rodalies es deuen a la falta d’inversió. Per dir això, millor que calli. Què vol dir que vostè està cansat? El seu cansament, que no ens importa gens, és incomparable amb el dels usuaris de Renfe. I esclar que el problema és la falta d’inversió. Més encara, de la falta d’inversió i d’execució. Que ara s’hi inverteix? Molt bé, però fa dècades que anem tard.
Per acabar-ho d’adobar, els comitès d’empresa de Renfe i Adif han convocat set dies de vaga, començant la setmana que ve, perquè els senyors maquinistes no volen ser transferits a la Generalitat.
Mirin, aquest matí, una redactora de l’ARA que, com gairebé cada dia, ha arribat tard per culpa de Rodalies, explicava que el capítol d’avui consistia en què hi havia tants passatgers a les andanes de Granollers que quan han pujat als vagons el maquinista no podia tancar les portes, i els deia que baixessin, que venia un tren darrere, que al cap de 10 minuts els recolliria. No ha baixat ningú, esclar, i feina rai per continuar el viatge.
Governs, oposició i sindicats: no abuseu més de la paciència de la gent.
Bon dia.