Aeroport

L'aeroport de Reus confia que l'ampliació del Prat el beneficiarà

La infraestructura, que viu del turisme, porta dos anys creixent dos dígits

L'Aeroport de Reus, aquest matí
27/06/2025
2 min

ReusEl director de l'aeroport de Reus, Juan Crespo, ha celebrat aquest matí el pla per ampliar l'aeroport de Barcelona-El Prat i ha pronosticat que “serà positiu” per a la infraestructura reusenca. “Tenir un hub internacional a 100 quilòmetres serà un focus d'atenció per al nostre aeroport”, ha dit. Crespo ha destacat el bon moment que viu l'aeroport de Reus, però ha recordat que té capacitat per doblar les operacions que fa actualment.

Crespo ha explicat que la infraestructura reusenca té el seu propi pla de creixement, que es basa en els “vols interns”, de turistes europeus que visiten la Costa Daurada. “Tota destinació de referència al món té el seu aeroport de referència”, ha dit. El turisme al sud del país és molt estacional i, tot i que les dades conviden a l'optimisme, res fa pensar que sigui rendible obrir l'aeroport de Reus també durant els mesos d'hivern per a vols comercials.

Pel que fa a la nova temporada, les previsions són prou bones. El 2024 l'aeroport de Reus tenia 25 destinacions i va efectuar 21.921 operacions, cosa que va suposar un increment del 6,9% respecte a l'any anterior. En total hi van passar 1.181.520 passatgers, un 13% més que el 2023. A aquest any, segons ha destacat Crespo, s'arribarà a 1,5 milions de passatgers, un 16% més que el 2024. “No és normal que estiguem dos anys seguits creixent amb doble dígit”, ha destacat orgullós. Aquestes dades són de rècord si no es té en compte els anys que Ryanair va tenir base operativa a Reus i es va arribar a 1,7 milions de passatgers.

Aquesta temporada es guanya una nova destinació a Londres Southern però se'n perden dues: Belfast City i Praga Ruzyne. Entre d'altres, es manté la de París-Orly, que és l'única que connecta Reus amb França. També hi ha vols a Bèlgica, els Països Baixos, Espanya, Alemanya i Irlanda.

El director de l'aeroport ha dit que la infraestructura “és un motor socioeconòmic molt important per al territori” i ha destacat que la gran majoria dels viatgers es queden a la demarcació.

A les portes de l'aeroport, taxis i autocars no paren de fer viatges. “El 90% dels que arriben van a Salou o Cambrils”, ha dit a l'ARA Carlos Yeste, un taxista reusenc. Segons explica, els mesos més forts són juny i juliol. “Està sent un estiu bo. De fet, fa tres anys que les coses van bé”, ha afegit.

stats