Cinema

'A pigeon sat on a branch reflecting on existence', del suec Roy Andersson, Lleó d'Or a Venècia

El documental 'The look of silence', de Joshua Oppenheimer, ha guanyat el Gran premi del jurat i els dos protagonistes de 'Hungry Heart' s'han emportat les Copes Volpi a millor actor i actriu

El veterà director suec Roy Andersson ha guanyat el Lleó d'Or del Festival de Venècia amb 'A pigeon sat on a  branch reflecting on existence'. En rebre el premi, Andersson ha citat la influència d'El lladre de bicicletes', de Vitorio de Sica. La pel·lícula del cineasta suec, un autor reverenciat en cercles cinèfils i de filmografia escassa, era un dels grans favorits en les apostes. En canvi 'Birdman', d'Alejandro González Iñárritu, que també figurava en les apostes, és el gran absent del palmarès del festival.

El Gran premi del jurat ha sigut per al documental 'The look of silence', de Joshua Oppenheimer, director d'una de les sensacions de l'any passat, 'The act of killing'. Com el seu anterior film, Oppenheimer continua indagant en les conseqüències de l'holocaust indonesi a través d'una víctima que confronta amb els botxins que van matar la seva família i milions de persones.

Un dels premis més sorprenents de la nit ha estat la Copa Volpi, que ha premiat tant l'actor com l'actriu de 'Hungry Hearts': Adam Driver (l'Adam de la sèrie 'Girls') i Alba Rohrwacher. I el Lleó d'Argent a la millor direcció se l'ha endut Andrei Konchalovsky per 'The postman's white nights'.

Altres premis del palmarès han estat el de millor guió per a la iraniana Rakhshan Banietemad i Farid Mostafavi per 'Ghesseha', el premi especial a la turca 'Sivas' de Kaan Mujdeci i el premi Marcello Mastroianni per a l'actor revelació se l'ha endut Romain Paul per 'Le dernier coup de marteau'.

En la secció paral·lela Orizzonti, el premi a la millor pel·lícula ha sigut per a 'Court', de Chantaniya Tamhane, el de la millor direcció per a Naji Abu Nowar per 'Theeb' i el premi especial del jurat a 'Belluscone', de Francesco Moresco.

Més continguts de