Crítica de cinema
Cinema08/06/2022

L'artista com a depredador de joves vulnerables

El documental 'Una vez fuimos Kids' es pregunta què se'n va fer dels intèrprets no professionals que van protagonitzar 'Kids', el film escàndol dels noranta?

'Una vez fuimos Kids'

  • Direcció: Eddie Martin. Guió: Hamilton Harris i Eddie Martin
  • 88 minuts
  • Austràlia (2021)
  • Amb Jon Abrahams, Priscilla Forsyth, Hamilton Harris i Harold Hunter
  • Estrena a Filmin el 10 de juny

Quan Larry Clark va debutar al cinema amb Kids (1995) tenia 50 anys i cert prestigi com a fotògraf per àlbums com Tulsa, un recull d'instantànies de la joventut heroïnòmana de la seva Oklahoma natal. El director va voler mantenir aquest to d'autenticitat a la seva opera prima, un retrat dels joves skaters de la Nova York de principis dels noranta que va escandalitzar per la cruesa en les escenes de sexe i drogues. Excepte Chloë Sevigny i Rosario Dawson, els protagonistes eren intèrprets no professionals, molts d'ells menors. L'australià Eddie Martin es pregunta a Una vez fuimos Kids què se'n va fer d'aquesta canalla després de convertir-se en el focus d'atenció mediàtica per un dels films més polèmics de l'època. El documental calibra l'impacte d'un rodatge en un entorn no professional, planteja fins a quin punt els cineastes s'aprofiten d'unes persones sense experiència en aquest camp, i assenyala com l'èxit fulminant pot generar unes expectatives fora mida que provoquen un efecte rebot en forma d'immensa frustració. I ho fa amb entrevistes a tots els actors i actrius no professionals supervivents. Clark, que va declinar participar al film, no hi surt gaire ben parat. Els testimonis dibuixen un adult introduint-se en un territori juvenil per treure'n un profit econòmic i artístic, però sense assumir cap responsabilitat amb unes persones molt vulnerables. A més de denunciar la naturalesa depredadora de certes estratègies artístiques que apel·len a l'autenticitat, Una vez fuimos Kids ofereix una immersió en l'escena skater a la Nova York dels vuitanta i noranta que contraresta el retrat sensacionalista que en va fer Clark. I homenatja el llegat dels qui ja no hi són.

Cargando
No hay anuncios