Focus portarà els seus espectacles a Madrid gràcies a un acord amb el Teatro Español

'A cielo abierto', amb Josep Maria Pou, es podrà veure al març al Teatro Español, i 'Roberto Zucco', dirigit per Julio Manrique, obrirà la pròxima temporada de les Naves del Matadero

Fotografia d'assaig de 'Roberto Zucco' / DAVID RUANO
Ara
14/02/2013
2 min

BarcelonaFocus participarà en la programació dels teatres públics madrilenys a través de l'acord estable que ha signat amb els teatres que gestiona l'Ajuntament de Madrid. Natalio Grueso, el director dels teatres i dels centres d'art del consistori, i Daniel Martínez, el president del Grup Focus, han fet pública l'entesa aquest dimecres i han avançat els primers espectacles l'escenificaran: 'A cielo abierto', amb Josep Maria Pou, que es podrà veure al març al Teatro Español, i 'Roberto Zucco', el nou espectacle dirigit per Julio Manrique, al Teatre Romea.

"Quan el teatre públic i el privat tenen les mateixes argumentacions ètiques, estètiques i filosòfiques, les barreres entre l'un i l'altre s'han d'abaixar al màxim", va explicar Martínez. "Barcelona i Madrid són els dos pulmons de les arts escèniques a l'Estat, i han de treballar junts", va subratllar Grueso. Està previst que, després d'aquesta primera tongada d'espectacles, l'acord es renovi. La decisió sobre quins espectacles madrilenys es podran veure a Barcelona serà a les mans de Julio Manrique, el director artístic del Teatre Romea.

L'acord es produeix en un moment en què tant el sector públic com el privat experimenten greus dificultats arran de la crisi i de la pujada de l'IVA cultural. "Ja no estem parlant d'una ferida, estem nafrats", va afirmar Martínez. Aquesta unió ofereix avantatges a totes dues entitats. Mentre que Focus podrà exhibir alguns dels seus espectacles de manera estable a Madrid –'Roberto Zucco' s'estarà quatre setmanes i mitja a Naves del Matadero a l'octubre, que també depèn del Teatro Español– sense els riscos actuals que suposa emprendre una gira; els teatres municipals de Madrid podran oferir nous espectacles en un moment en què la producció ha davallat. "Volem posar els nostres recursos al servei de la indústria, i els millors espectacles al servei del públic", conclou Grueso.

stats