Quant contamina el teu cotxe? Escriu la matrícula i comprova-ho

Barcelona prohibirà el 2020 l'entrada als vehicles més contaminants 

A partir de l'1 de desembre del 2017, Barcelona i Madrid impediran l’entrada als vehicles més contaminants en dies en què es dispari la concentració de partícules i diòxid de nitrogen.   A Barcelona, la mesura serà permanent el 2020Per poder-ho fer, la Direcció General de Trànsit (DGT) ha classificat el parc de vehicles en funció del seu potencial contaminant Des de fa unes setmanes, els propietaris dels vehicles estan rebent a casa l’etiqueta identificativa corresponent de color blau, verd o groc. Enganxar l'etiqueta al vehicle no serà obligatori, perquè la comprovació es farà a través de lectors de matrícules. 

Les 5 classificacions ambientals

Zero emissions (etiqueta blava)

Vehicles elèctrics de bateria (BEV), vehicle elèctric d’autonomia estesa (REEV), vehicle elèctric híbrid endollable (PHEV) amb una autonomia mínima de 40 km o vehicles de pila combustible.

ECO (etiqueta verda i blava)

Vehicles híbrids no endollables (HEV), vehicles propulsats per gas natural, vehicles propulsats per gas natural (GNC i GNL) o gas natural liquat de petroli (GLP).

C (etiqueta verda)

Turismes i furgonetes lleugeres matriculades a partir del gener del 2006 i dièsel a partir del 2014. Vehicles de més de 8 places i de transport de mercaderies, tant de gasolina com de dièsel, matriculats a partir del 2014. Els de gasolina han de complir la norma Euro 4,5 i 6, i en dièsel, l’Euro 6.

B (etiqueta groga)

Turismes i furgonetes lleugeres de gasolina matriculades a partir del gener del 2000 i de dièsel a partir del gener del 2006. Vehicles de més de 8 places i de transport de mercaderies tant de gasolina com de dièsel matriculats a partir del 2005.

Sense distintiu: vehicle contaminant.

Tots els vehicles que no compleixen els requisits ambientals no rebran cap etiqueta de la DGT. La previsió és que aquests vehicles no puguin accedir a les zones de baixa emissió de Madrid i Barcelona els dies de més contaminació. A Barcelona, aquesta àrea és la que queda a l’interior de les rondes de Dalt i Litoral. L’objectiu és que la prohibició sigui permanent a partir del 2020.

31 milions de matrícules

La informació de l'eina de cerca desenvolupada per l'Ara.cat inclosa en aquesta pàgina prové de les dades obertes de la DGT: hi ha classificats 26,3 milions de vehicles del parc espanyol. Queden pendents de classificar 4,8 milions de vehicles. Fins ara s'han enviat a casa 2,5 milions d'etiquetes als titulars dels vehicles amb les categories C i B de Barcelona, Madrid, Granada, Sevilla i València.

Uns 3,1 milions de vehicles matriculats a Catalunya (58,7%) no tenen etiqueta perquè contaminen massa. Aproximadament,  2,2 milions pertanyen a la demarcació de Barcelona, 570.000 a la ciutat de Barcelona.  Diversos ajuntaments estudien altres mesures per penalitzar els cotxes més contaminants, com fer pagar més a l' àrea blava o un impost de circulació més alt. 

Més continguts de

Catalunya, radar a radar, multa a multa

Els radars recapten 254 milions en 5 anys

Ara Data publica les multes i els diners ingressats pels 242 radars de les carreteres catalanes

incendis forestals

Per què Catalunya crema

L’oblit dels boscos i una estratègia centrada en l’extinció alimenta els grans incendis forestals

Noms de nadó per a pares indecisos

Noms de nadó per a pares indecisos

Més curts, laics i mediàtics. Rànquings i tendències que expliquen la Catalunya del segle XXI. Així ha evolucionat l’onomàstica

Bicis

Barcelona, revolució bici

L’augment de ciclistes obliga a revisar la convivència amb els cotxes i els vianants

La nova gramàtica del català. Imatge per a l'interactiu columna esquerra

10 coses que passaran a ser correctes amb la nova gramàtica

La 'Gramàtica de la llengua catalana' de l'Institut d'Estudis Catalans completa i actualitza la de Pompeu Fabra, de 1918-1933

fotoHome315

Tots els gols de Leo Messi

Així ha marcat el crac argentí amb el Barça