Cimera empresarial per impulsar la marca Catalunya al món

Una vuitantena d'empresaris es comprometen a treballar la promoció de productes catalans entre consumidors locals i al mercat exterior

Com poden els productes catalans fer-se un lloc a la primera lliga de marques-país del món? És possible la coexistència entre la marca 'Barcelona' i 'Catalunya'? Són part del debat que una vuitantena d'empresaris de conegudes marques catalanes han mantingut aquest divendres en la primera jornada de promoció del Producte Nostre, impulsada per la patronal Pimec.

Si Itàlia s'associa amb la moda de qualitat i França amb ha sabut posicionar alguns dels seus productes com ara els seus vins a primera línia al mercat mundial, Catalunya no pot renunciar a construir la seva pròpia imatge al món. "Ens cal una identificació basada en la qualitat i la sostenibilitat", ha apostat el president de Llet Nostra, Xavier Tubert.

El posicionament i fama de Barcelona, una etiqueta sota la que ja s'amparen moltes empreses, no ha de ser un fre sinó una oportunitat per donar a conèixer el made in Catalunya. "Per què no fer un co-branding entre Barcelona i Catalunya?", ha proposat com a solució el conseller de Moritz Albert Castellón, autor del llibre 'Catalonia next brand in Europe'.

Cerveses Moritz és una empresa que s'identifica molt amb Barcelona, però Castellón no hi veu un problema: "A tots els iPhones hi consta el 'dissenyat a Califòrnia'; no diu res de San Francisco o dels Estats Units", ha justificat. Posar Barcelona, però, no vol dir amagar al món que rere aquesta capital hi ha un país, que és Catalunya.

El conseller delegat de la marca de calçat esportiu Munich, Xavier Berneda, també ha intervingut a la trobada empresarial per reivindicar que de vegades hi ha un cert complex pel fet de ser catalans. "Sembla que faci por parlar en català o dir que ho ets". Ha explicat que l'entrada de la marca a la Xina ha estat positiva pel fet d'identificar-se amb el disseny de Barcelona. "Els xinesos no volen producte xinès, els atrau el 'made in Barcelona'".

Davant aquest avantatge que ja té Barcelona al món, el president de Llet Nostra ha apostat per treure'n el màxim profit. "Jo el que vull és vendre llet i m'és igual si se'n diu Barcelona o Catalunya, l'estratègia l'hem de pactar entre tots però cal posar-se a treballar", ha insistit.

La iniciativa, que ha arrencat amb aquesta primera cimera al monestir de Sant Benet de Bages, vol ser el punt de partida per promocionar el producte propi tant a fora com entre els consumidors catalans, un fet que ja s'està començant a produir veient la bona acollida que tenen els productes locals, de proximitat i quilòmetre zero als supermercats, ha afegit el president del Grup Bonpreu, Joan Font.

La trobada ha reunit empresaris de diversos sectors industrials, amb una important presència del sector agroalimentari (empreses com Xocolates Torras, galetes Trias o Casa Ametller). També hi havia representants del món de la moda, com Munich o Tous, o la cadena d'escoles d'idiomes Kids&Us.

La voluntat és que això sigui només un primer pas, una primera entesa per avançar en una estratègia comuna per promocionar els productes fets a Catalunya, ha explicat el president de Pimec, Josep González.

Més continguts de