La vaga a Seat Componentes amenaça de parar produccions al grup Volkswagen

La planta de canvis de marxes del Prat s'atura contra 50 trasllats d'empleats cap a la fàbrica de Martorell

La planta de Gearbox és una de les proveïdores dels sistemes de canvi de marxes de vehicles del grup Volkswagen. / SEAT

La vaga indefinida a Seat Componentes, que es dedica a la producció de caixes de canvis per a tot el grup Volkswagen, amenaça de paralitzar l'activitat de fàbriques a Alemanya a partir de dilluns si no hi ha un acord amb l'empresa aviat. Aquest dijous no ha estat possible l'entesa sobre els 50 trasllats que Seat ha plantejat a treballadors de la planta de components del Prat de Llobregat per dur-los a la fàbrica d'automòbils de Martorell.

El fabricant argumenta que el conveni col·lectiu permet aquests trasllats sense pacte i acusa els treballadors d'una mesura desproporcionada. El comitè, però, assegura que la direcció ha trencat una negociació iniciada fa setmanes i argumenta que no sobren treballadors a la planta de components i que una prova és que la plantilla acumula una bossa molt gran d'hores per lliurar.

La vaga a la planta ha estat seguida pel 100% de la plantilla, segons els sindicats CCOO i UGT, i continuarà si l'empresa no fa cap moviment per fer marxa enrere en la seva decisió. "No hi ha cap excedent de plantilla al Prat i sí milers d'hores que l'empresa deu als treballadors i s'hauran de traduir en lliurances tard o d'hora", lamenta el president d'empresa de Seat Componentes, Enrique Fernández.

La trobada amb la mediació de la Inspecció de Treball de la Generalitat no ha donat fruits i ambdues parts no estan convocades fins dilluns. Aquest divendres, però, hi haurà nous contactes a Martorell per mirar de desbloquejar la situació i per evitar que la protesta arribi a tenir efectes sobre les plantes del grup Volkswagen a partir de la setmana que ve.

De moment, el primer grup de traslladats no s'ha presentat a la feina a Martorell i l'empresa ha avisat que és una decisió "sancionable". "Si hi ha sancions, els companys de la planta de Martorell se sumaran a les protestes", avisen des del comitè d'empresa de Seat Componentes.

Seat Componentes, antiga filial de Seat Gearbox que va quedar absorbida i integrada a Seat fa dos anys, és proveïdora de canvis de marxes per a tot el grup Volkswagen. Cada dia produeix 3.000 canvis de marxes per a Volkswagen, Audi, Skoda i la mateixa Seat, que no es veu afectada pels problemes d'aprovisionament perquè té dues línies de producció encara aturades per les vacances de Nadal i només té en marxa la línia del Q3, segons els sindicats.