La primera agència de viatges xinesa compra Skyscanner per 1.650 milions

El metacercador de viatges amb seu a Edimburg té una oficina a Barcelona, on treballen prop de 50 persones

L'agència de viatges xinesa Ctrip, la més important del país, ha adquirit el metacercador de viatges britànic Skyscanner per 1.400 milions de lliures esterlines ( 1.648 milions d'euros), segons ha anunciat l'empresa asiàtica aquest dijous.

Ctrip ha arribat a un acord amb la majoria dels accionistes de Skyscanner i presentarà una oferta per fer-se amb la resta de títols. Els consells d'administració de totes dues empreses han aprovat ja la transacció, que s'espera que conclogui a finals del 2016. Segons la firma xinesa, l'equip actual de l'empresa amb seu a Edimburg continuarà operant de manera independent, com a part del grup Ctrip.

La companyia britànica va obrir una nova oficina a Barcelona l'any passat, on actualment hi treballen unes 50 persones. De fet, a l'estiu Skyscanner ja va avançar que preveia duplicar la plantilla de la seva seu catalana fins als 108 treballadors. A Barcelona, l'empresa escocesa hi té el seu 'hub' del producte d'hotels i la plataforma de dades de viatges.

Skyscanner compta amb 60 milions d'usuaris actius al mes i va facturar 153 milions d'euros el 2015, un 28% més respecte l'any anterior. El seu cofundador i conseller delegat, Gareth Williams, s'ha mostrat satisfet amb la integració a Ctrip i ha assegurat que tenen "molt a aprendre" de l'empresa xinesa.

Més continguts de