Glovo capta 115 M€ quan esclata el conflicte amb els repartidors

L’ aplicació de repartiment ja és la tercera ‘start-up’ catalana amb més inversió

Amb només tres anys de vida, l’aplicació catalana de repartiment a domicili Glovo ja ha aconseguit més de 152 milions d’inversors nacionals i internacionals. Aquesta xifra la situa entre les 3 start-ups catalanes que ha aconseguit captar més inversió per darrere de LetGo (432 milions) i Privalia (183 milions), segons Dealroom i CrunchBase. Però la manera com ha arribat fins aquí comença a posar-se en entredit. Un grup de repartidors que treballen a través d’aquesta aplicació interposen avui una denúncia davant la Inspecció de Treball perquè reclamen que es reconegui que són falsos autònoms.

Si els repartidors de Glovo a Barcelona s’atreveixen a fer aquest pas és perquè la mateixa inspecció va considerar que els repartidors de Deliveroo -un competidor de Glovo- són falsos autònoms i va forçar l’empresa a pagar 1,3 milions en concepte de quotes de la Seguretat Social deixades d’abonar.

Sense papers i repartidor: doble precarietat a la flota de Glovo

Un exrepartidor de Glovo que va fer aquesta feina durant dos anys i que prefereix no donar el seu nom explica a l’ARA que l’aplicació té sempre sota control tots els seus moviments amb un geolocalitzador i els exigeix immediatesa encara que canviïn les ordres. “Això no és una relació entre empresa i autònom”, protesta. Afegeix també que el fet d’estar constantment sota l’avaluació del client afegeix una pressió a la relació laboral impròpia de la majoria de feines i que, a més, si no tenen bones avaluacions se’ls impedeix escollir els horaris de treball que més els convenen. També assegura que se’ls penalitza si canvien la seva disponibilitat per a les pròximes 48 hores i que Glovo no els deixa emetre les seves pròpies factures.

Davant d’aquestes acusacions, la companyia s’ha limitat a emetre un comunicat en què defensa que la relació amb els repartidors “és de total flexibilitat perquè fent ús d’una autonomia d’organització plena decideixen quan i com prestaran els seus serveis i si un cop iniciat convé continuar fent-lo”. Glovo també assegura que la Inspecció de Treball ha validat el seu model.

I just quan esclata aquest conflicte Glovo anuncia una injecció de capital de 115 milions amb l’entrada d’un nou inversor significatiu, AmRest, propietari de La Tagliatella, que hi posarà 25 milions, com va comunicar a la Comissió Nacional del Mercat de Valors. Aquesta inversió elevaria la valoració uns 250 milions, però fonts del sector asseguren que supera els 300. Qui hi ha posat tants diners, a Glovo? El sector de les start-ups no acostuma a ser transparent amb les seves operacions, habitualment no donen xifres de facturació ni de l’accionariat i encara menys de guanys o pèrdues. Preguntada per l’ARA, l’empresa no detalla la composició de l’accionariat: només que dirigeix la companyia el seu fundador, Oscar Pierre, assessorat per Sacha Michaud i que el consell d’administració el presideix Niall Wass, antic vicepresident d’Uber.

D’altres inversors que consten a Dealroom, la base de dades elaborada amb el suport de la Comissió Europea, són Idinvest, Bernardo Hernández (exdirectiu de Google), Antai Venture Builder (dels fundadors de Wallapop), Bonsai Venture Capital, Caixa Capital Risc, Seaya Ventures, i Rakuten, entre d’altres. Inversors com Carlos Blanco o Antai han venut part de les seves accions en aquesta operació però no han abandonat la companyia, que assegura que amb aquests diners vol contractar més de 100 enginyers.

Les tecnològiques amb més inversió

LetGo

El braç americà fusionat amb Wallapop i amb seu operativa a Barcelona ha captat 432 milions d’euros.

Privalia

L’ e-commerce de moda absorbit per VentePrivee va arribar a captar 183 milions d’euros, segons CrunchBase.

Glovo

Des del 2015 i en diverses rondes ha aconseguit més de 152 milions d’euros.

Wallapop

L’aplicació de compra-venda de productes de segona mà ha recaptat fins a 135 milions.

Scytl

La companyia de vot electrònic ha obtingut 134 milions d’euros.

CornerJob

Ha rebut 55 milions posant en contacte empreses i treballadors que busquen feina.

Més continguts de