Crònica

Quan la tecnologia del cotxe elèctric és el més petit dels problemes

Bassols Energia defensa la multiplicació dels punts de recàrrega a Catalunya en un acte a Girona

GironaEn un context de brots verds pel que fa al cotxe elèctric a Europa i d'un enfonsament de les vendes de vehicles dièsel al conjunt de l'estat espanyol, ajuntar tres ferris defensors de l'electromobilitat i la descarbonització només pot alimentar l'optimisme. És el que ha planat aquest dijous per sobre del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Girona durant la taula rodona organitzada per l'ARA, amb la col·laboració de Bassols Energia, per debatre si aquesta forma de transport és una oportunitat real. Amb l'horitzó del 2035, quan la Unió Europea deixarà de matricular els vehicles de combustió, el principal repte ara mateix són els punts de distribució de recàrrega, no la tecnologia pròpia dels vehicles elèctrics. I més tenint en compte que en 10 anys s'ha passat d'autonomies d'entre 150 i 170 km a 350 i fins a 600.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

És la conclusió a la qual ha arribat el director gerent de Bassols Energia, Roger Segura, que ha dibuixat un llarg camí per recórrer tenint en compte que la majoria dels carregadors a Espanya són de baixa potència i només un 7% dels vehicles són elèctrics. "La tecnologia del vehicle elèctric és el més petit dels problemes", ha assenyalat, i ha dit que està esperançat perquè a poc a poc es facin els passos per expandir els punts de recàrrega.

Cargando
No hay anuncios

I les bonificacions fiscals?

Al seu torn, Llorenç Albanell, soci i director tècnic d'Audit Energia, encarregat de buscar solucions de recàrrega i gestionar-les, ha posat les subvencions de l'administració en el punt de mira. "Seria millor un sistema de bonificacions fiscals en lloc d'un sistema que fa que no hi hagi continuïtat", ha recalcat, i ha animat les famílies i empreses a invertir en punts a casa seva si els és possible, perquè "els 100 km poden costar fàcilment 1,5 euros".

Cargando
No hay anuncios

Per a Dani Pérez, responsable d'estratègia i innovació a Km0 Energy, la implantació d'aquesta nova forma de mobilitat sostenible passarà per "trencar tabús" sobre, justament, els punts de recàrrega. A parer seu no és imprescindible tenir-ne un a casa, però és necessari que es valori el canvi en positiu a les ciutats des de l'àmbit municipal i del Govern amb bonificacions per fer una ciutat més neta. "Si un carrer és tot elèctric, la reducció del soroll és d'un 50%, es redueixen les emissions, la vegetació creix un 30% més, hi ha més ombra i baixa la temperatura dels carrers", ha desgranat.

Però perquè tot això passi, per a Segura, de Bassols Energia, continuar fent "pedagogia i formació" és importantíssim. I també, per sobre de tot, que hi pesi la butxaca: "Que la reducció de l'impacte mediambiental es pugui valoritzar en els impostos".