Economia 22/03/2015

Bestprice preveu obrir 5 hotels a Barcelona fins el 2018

Vol entrar al MAB, la borsa per a pimes, per finançar l'expansió

2 min
El hotel Best Price de la Diagonal. /BEST PRICE

La companyia hotelera Bestprice, que actualment compta amb un establiment a l'avinguda Diagonal de Barcelona, preveu obrir cinc hotels en els pròxims tres anys a la capital catalana, que li serviran com a base per entrar al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) i captar capital per emprendre una segona fase d'expansió més ambiciosa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons ha explicat a Europa Press el conseller delegat d'Hotels Bestprice, Juan Antonio Sánchez, la companyia aspira a convertir-se, a mitjà termini, en la primera cadena hotelera de Barcelona amb 30 hotels, superant Hotels Catalonia, que en té 26. "En els pròxims tres anys ens centrarem a Barcelona ciutat i la intenció és estendre el model a les principals ciutats d'Espanya -a partir de 2018- i, més endavant, a Europa", ha manifestat Sánchez.

Ha assenyalat que el model de Bestprice permet un creixement ràpid, ja que són hotels petits, d'entre 30 i 50 habitacions; tots d'una estrella, però "amb habitacions de luxe i màxim confort". L'empresa està ultimant la construcció del seu segon hotel, situat al barri barceloní de Gràcia, que està previst que obri les seves portes al setembre. Es tracta d'un edifici de propietat i la inversió ha estat de dos milions d'euros.

El model de negoci de Bestprice es basa en hotels de "màxim confort a un preu molt competitiu", amb unes tarifes d'entre 50 i 60 euros l'habitació doble de luxe. De moment, el creixement a curt termini es planteja principalment amb recursos propis i amb una part mínima de finançament extern, de manera que l'expansió futura està condicionada per la disponibilitat de capital, i és per això que la companyia té previst començar a cotitzar en MAB -la borsa per a pimes- en cinc anys.

Així, amb la sortida a borsa, Bestprice es planteja començar una segona fase d'expansió, en aquest cas "multiplicadora", i amb la qual preveu arribar a la trentena d'hotels a la capital catalana i poder sortir a les principals ciutats espanyoles, com Madrid, Sevilla, València i Bilbao.

stats